lukoil-banenr

După  25 de ani, McLaren F1 încă mai uimeşte prin designul său futuristic şi rămâne a fi o maşină cu adevărat specială. Punctul forte însă, care o deosebeşte de restul lumii, este poziţionarea şoferului şi pasagerilor după formula 1+2.

FLYONE

Omul care a dat viaţă acestui bolid este cunoscut sub numele Gordon Murray. Lansându-se în carieră în calitate de inginer Formula 1, s-a manifestat pentru prima dată lucrând pentru Brabham, unde a ajuns sa fie designer-şef. Acolo a proiectat renumitul Brabham BT46.

diselok

După ceva timp a primit o ofertă de la McLaren, unde şi a acceptat provocarea de a concepe o maşină extremă, dar care să poată fi condusă şi pe drumurile publice. Astfel a luat naştere celebrul McLaren F1, subiectul articolului de astăzi.

Ideea de bază a lui Murray era să construiască o maşină cu masa totală de maxim 1.000 kg şi o putere de cel puţin 500 CP. În final însă, greutatea supercarului a depăşit pragul stabilit, ajungând la 1.140 kg. Şi asta în mare parte, datorită fibrei de carbon, din care sunt fabricate circa 5.000 de componente ale maşinii.

Acest lucru a făcut posibil ca McLaren-ul F1 să aungă în topul celor mai uşoare supercaruri din lume.

Formula 1+2, denotă poziţia şoferului pe mijloc, cu scaunul fixat ce nu se mişcă nici într-un fel, plus scaunele pasagerilor montate lateral care înseşi fac parte din structura de rigiditate a caroseriei.

La întrebarea de ce a folosit anume această hotărâre revoluţionară, Murray dă un răspuns pe cât de simplu pe atât şi neaşteptat – poziţionarea pedalierului…

Comentarii