lukoil-banenr

Ultimul exemplar EB110 SS coborât de pe banda rulantă în anul 1995 înainte ca Bugatti să-și declare falimentul este scos la vânzare! Pe acele timpuri, 24 de ani în urmă, acest supercar primea titlul de cea mai rapidă mașină din lume.

Pilot Autoexpert

Francezii de la Bugatti au decis să celebreze cea de-a 110-a aniversare a fondatorului companiei Ettore Bugatti cu un model care să scrie istorie. Așa a fost construit modelul EB110, un supercar u motor Quad-turbo, șasiu de tip monococă din fibră de carbon, tracțiune integrală și aerodinamică activă.

Se întâmpla în anul 1991, iar un an mai târziu, Bugatti lansează oficial vesiunea Super Sport a modelului EB110. Aceasta fiind cu 150 kg mai ușoară decât varianta standart, echipată cu jante din magneziu, un interior modificat și o aripă spate fixă.

Motoru V12 de 3.5 litri volum, la fel a suferit câtea modificări. Inginerii Bugatti au montat injectoare mai mari, un ECU nou și un sistem de evacuare mai puțin restrictiv. Toate îmbunătățirile au făcut ca puterea totală să crescă la 600 de cai putere și 650 Nm cuplu motor! Acești indici de putere asigurau o accelerare a supercarului de la 0-100 km/h în doar 3.2 secunde și o viteză maximă de 335 km/h.

În 1995, Bugatti EB110 SS era cea mai rapidă mașină din lume și totodată una dintre cele mai râvnite supercaruri pe piață. Producția acesteia însă număra doar 30 de exemplare, fapt ce îi oferea încă un plus de exclusivitate.

Astăzi, ultimul exemplar dintre cele 30, vehiculul cu numărul de șasiu 39040, este scos la vânzare în Italia. Mașina este finisată în nuanța Grigio Chiaro Metallic, are un interior din piele bicoloră și s-a aflat în ultimii 16 ani în colecția privată a unui italian. Din păcate, prețul este disponibil numai la cerere, însa cu siguranță este vorba despre o sumă care depășește lejer un milion de euro!

 

Comentarii