lukoil-banenr

În ziua de astăzi, locuim într-o lume în care ar fi greu să fim miraţi de o maşină sau chiar şi de o colecţie de maşini. Acestea între timp devenite neinteresante şi banale în secolul în care orice maşină pe care o visezi poate fi cel puţin testată sau văzută la expoziţii. Însă nu şi de data aceasta, în care vă vom povesti despre o colecţie de Porsche-uri refugiate pe o insulă din Asia de Sud-Est.

FLYONE

Doar imaginaţivă, un garaj cu 14 modele Porsche, pe o insulă din Asia. Dacă nu sunteţi destul de entuziasmaţi, aici vă spun că special pentru aceste vehicule a fost construită o casă, în care stăpânul trăieşte împreună cu bijuteriile sale pe patru roţi. Seamănă a un vis pe care îl au toţi baieţii ce iubesc automobilele, nu?

diselok

Când te gândeşti la o insulă tropicală, parte a statului Filipinez, ţi se duce gândul la maşinilile nipone, dar nicidecum la sportivele din Stuttgart. Însă acest stereotip nu este valabil petru eroul nostru de azi, care este peste cap îndrăgostit de marca germană Porsche. Şi nu de oarecare ci în special de modelele clasice, ce reprezintă deja exemplare greu de găsit şi sunt extrem de apreciate în rândurile entuziaştilor.

Garajul acestuia se află vis-a-vis de uşa de intrare a casei. Porţile enorme ale acestuia sunt confecţionate din sticlă, pentru ca stăpânul să poată în orice moment să savureze frumuseţea maşinilor, sorbind dintr-o cană de ceai filipinez. Acest garaj seamănă cu ceea ce viează orice împătimit de automobile. Proprietarul l-a construit cu o capacitate fixă de 14 automobile, exact cât le are în colecţie. Aici totuşi ar trebui să spunem că construcţia este una temporară, deoarece colecţia Porsche-urilor curând va mai adăuga câteva automobile.

Cel care a făcut realitate visul multora, se numeşte Jay. Încă fiind tânăr, acesta visa la un automobil sport, însă dealerii nu îi propuneau nimic altceva decât Mazda Miata. După ce s-a dezămăgit în Miata şi Z3, acesta pur întâmplător a găsit un Porsche 911S Targa de culoare albă, cu anul de producţie 1974, care se ascundea într-un colţ plin de praf a unui depozit de maşini importate.

Acum acesta împlineşte 47 de ani şi se laudă cu o colecţie de 14 Porsche-uri. În garajul de acasă păstrează doar cele mai iubite modele de Porsche. Printre ele se numără şi ultimul său proiect finisat, un 911S Targa de culoare verde, din anul 1968. Apropo acest model de caroserie era foarte rar, în perioada anilor 1967-1973, când au fost asamblate doar 442 de unităţi de acest fel. Însă acest fapt nu îl opreşte pe stăpân să folosească decapotabila destul de des pentru plimbări pe drumurile insulei.

Un alt Porsche care şi-a găsit locul în colecţia lui Jay, este acest 911 cu bază scurtă din 1966, vopsit într-o culoare de galben aprins. Acest exemplar a fost asamblat la comandă şi dotat cu un şir de opţiuni şi funcţii deosebite. Se zvoneşte chiar, că acesta ar fi fost pregătit pentru prinţul Bahrain-ului.

Porsche 914 a ieşit din uzină în anul 1973, fiind eschipat cu un motor de 2.0 litri volum şi special modificat pentru curse pe circuit. Mai mult de atât, acesta într-adevăr a participat la cursele din capitala Filipinelor, Manilla.

Colecţia fantastică numără şi două exemplare de Porsche 356. Cel negru a fost asamblat în 1964 şi a devenit primul proiect serios de restaurare pentru Jay. După finisarea acestuia, el a simţit că este încrezut şi pregătit pentru a restaura automobile, dăruind a doua viaţă chiar şi celor mai distruse exemplare. Sincer vorbind, mai mult de jumătate din automobilele din această colecţie, la etapa de cumpărare nici măcar nu se mişcau de sine stătător.

Acum Jay, asamblează replica bolidului 356A Outlaw, în care va instala un motor de la versiunile târzii de curse SCCA, tunat de compania Black Forest Motorsport. Plus la asta, colecţionarul a achiziţionat şi un electrobike stilat cu denumirea de Vintage Electric Outlaw Tracker, pentru a fi frumos asortat cu bolidul menţionat.

Există în colecţia eroului nostru şi un proiect deosebit de altele. Este vorba despre sportcarul cu motorul poziţionat central, Porsche 904, care se construieşte de la zero conform schiţelor şi schemelor din uzină. Suntem siguri că îi va reuşi, întrebarea constă doar în timp.

Iar pentru a urmări cum se extinde colecţia lui Jay şi se construiesc proiecte noi şi unice, vă invităm să-l urmăriţi pe pagina sa de instagram @aircooledph

Comentarii