lukoil-banenr

Astăzi, automobilul nu mai este deja un lux ci o necesitate. Iar procurarea unui vehicul, la fel, nu este un ritual prea deosebit sau ieşit din comun. Ai scos banii, s-au perfectat actele şi poftim, eşti fericitul proprietar al unui automobil! Asta doar dacă eşti sigur că ai primit exact produsul pentru care ai plătit cu munca ta!

Pilot Autoexpert

O etapă importantă în procurarea unui automobil la mâna a doua este verificarea acestuia. Şi cum se face această verificare la noi? Simplu! De obicei, se merge într-un service auto, la o cunoştinţă oarecare, unde maşina este ridicată pe elevator şi mecanicul, înarmat cu o lanternă cu lumină palidă, caută să tragă de braţele de fier pentru a-ţi spune ce-i cu ea, ori mai bine zis cu suspensia!

Că asta îi doare pe majoritatea, suspensia maşinii. Partea indispensabilă a trenului de rulare, cu tot felul de bucşe şi accesorii, proiectate şi fabricate special pentru a se uza în timp. De aia şi se numesc consumabile, că se consumă. Apoi se mai uită şi pe la motor, dacă aparent arată bine şi mai verifică şi „compresia” în cilindri atunci e bine, maşina primeşte avizul verbal „bună” şi pleacă la Birourile de Înmatriculare.

Puţini însă sunt cei care privesc automobilul prin mai multe „filtre” şi analizează în detaliu toate elementele, pentru a-i forma portretul complet al maşinii. Detalii, care au mai multe de povestit decât suspensia maşinii şi care joacă un rol decisiv în viaţa acelui vehicul.

La caz, un tânăr, din afara capitalei, a găsit pe site-ul de anunţuri 999.md, un model Volvo XC60 R-Design, cu anul de producţie 2015, pe care intenţiona să îl cumpere. Descris frumos, în „complectaţie maximă, cu două chei şi carte de service”, crossoverul suedez a fost scos la vânzare contra sumei de 26.000 de euro. Bărbatul, dorea să afle mai multe despre starea maşinii, astfel că a apelat la Auto Inspect, un serviciu care vine în ajutorul automobiliştilor înainte ca aceştia să îşi cheltuie bugetul pe o maşină defectă. Şi mare i-a fost surpriza să afle care este de fapt starea maşinii.

După o serie de verificări amănunţite, au fost depistat mai multe panouri de caroserie revopsite şi se pare că multe dintre ele, au fost lucrate în perioade diferite. Inspecţia însă a relevat şi faptul că maşina a fost tamponată, atât în faţă, cât şi în spate, lucru care a fost confirmat de urmele de sudură şi de reparaţie, dar şi de stratul de vopsea care depăşea cu mult limita de uzină, aşa cum se arată în postarea Auto Inspect.

Ulterior, după o verificare în bazele de date europene, Auto Inspect a depistat şi poze cu maşina accidentată, înainte ca aceasta să fie adusă în ţară, reparată şi scoasă la vânzare.

După cum vă daţi bine seama, maşina şi-a pierdut clientul, însă cel mai probabil că îl va putea găsi oricând, printre cumpărătorii grăbiţi să verifice suspensia.

Până la urmă, dacă privim atent pozele, vedem că nu este atât de grav accidentul, cât faptul că s-au tăinuit defectele maşinii.

Nu pare să fi fost afectată extrem de mult construcţia maşinii, în măsură încât să pună în pericol siguranţa pasagerilor, iar aici ne apare o întrebare:  Aţi procura un automobil tamponat şi reparat, la un preţ decent şi bine păstrat din punct de vedere tehnic? Sau preferaţi un vehicul intact la exterior, dar care să necesite investiţii la capitolul mentenanţă.

Comentarii