lukoil-banenr

Rotac reprezintă un campionat privat de viteză pe circuit. În ultimii ani acesta strânge tot mai mulți participanți care vor să-și pună mașinile și aptitudinile la încercare. Printre aceștia se numără și concetățenii noștri din Republica Moldova, care au reușit să ocupe locuri de frunte înregistrând rezultate remarcabile.

Pilot Autoexpert

Recent a fost organizată prima etapă Rotac din anul 2018, la care au participat și trei piloți ce au reprezentat cu mândrie redacția AutoExpert. În ziua cursei fiecare pilot face 3 sesiuni de antrenament în grupuri clasificate după performanta automobilelor. După amiază încep cele două sesiuni de cursă în care se incearcă obținerea celui mai bun timp posibil. Dupa cele două sesiuni, primii cinci participanți din fiecare clasă au încă o sesiune numită Superlap, în care concurenții ies cu intervale mai mari de timp pe circuit pentru a încerca să facă cel mai bun timp fară a întâlni trafic.

Ei bine cele trei mașini care au purtat logo-ul AutoExpert au participat în clasa Street. Mai exact piloții au condus o Mazda MX5, BMW Seria 3 și un Nissan 350Z.

BMW-ul și Nissan-ul au participat pentru prima dată la campionat, astfel încât din lipsă de experiență nu au reușit să aducă vreun loc de frunte acasă, totuși locul trei fiind câștigat de Teodor Ungureanu, cel care a condus o Mazda MX5 în caroseria NC2. Teodor a mai participat la Rotac cu mașina sa, la trei etape în anii precedenți. Datorită experienței acumulate și automobilului bine pregătit acesta a reușit să ocupe locul 3 în clasa Street.

Dacă vă întrebați ce modificări a primit mașina pe care a condus-o, aflați că acesta a pus accent doar pe evacuare și resoftare, în rest bazându-se pe performanțele modelului din uzină. Așadar Mazda MX5 NC2, este echipată cu un motor de 2.0 litri volum, care cu ajutorul unei cutii manuale cu șase trepte, livrează 160 cai din uzină. Între timp proprietarul a shimbat colectorul de evacuare stoc pe unul sport cu lungimi egale ale evacuărilor, a instalat o tobă finală a eșapamentului din inox, arcuri sport Eibach, amortizoare Bilstein, plăcuțe de frâne EBC Yellowstuff și stabilizatoare mai rigide, iar jantele au fost încălțate în anvelope R Compound, numite în popor semi-slick.

Deși pe parcursul etapei Teodor a întâlnit și o serie de probleme tehnice cum ar fi momentul în care după 4 sesiuni au început să cedeze anvelopele, totuși s-a impus și a urcat pe locul trei în clasa sa.

Mai jos vedeți o galerie cu poze de la prima etapă Rotac din anul 2018, iar băieților care au purtat cu mândrie logo-ul AutoExpert, le urăm succes pentru etapele următoare!

Comentarii