lukoil-banenr

În vizită la Saloanele Auto din Moldova

bodybuilding

Text: Dionis NICOLAI

diselok

Citroen, poziţionat mereu printre cei mai avangardişti producători auto, a fost prima alegere. Făcând parte din concernul PSA Peugeot-Citroen, cel de-al doilea iese în evidenţă printr-o gamă largă de modele destinate mai multor grupuri target de clienţi. Gama DS, poziţionată drept una premium, şi gama cu indicele C, care conţine modelele medium.

În showroom, din păcate, nu am găsit nici un model DS, însă, managerul de vânzări ne-a asigurat că, toate cele trei modele, DS3, DS4 şi DS5 vor fi disponibile chiar în următoarele două săptămâni. Din modelele C, dealerul Citroen din Chişinău are în salon majoritatea modelelor, printre cei absenţi fiind doar monovolumele, despre care oficialii Citroen s-au grăbit să ne informeze că, chiar începând cu ultimele luni ale anului curent, noul C4 Picasso va apărea în vânzare şi va putea fi cumpărat de toţi doritorii, noul Grand C4 Picasso lăsându-se însă aşteptat până în 2014. Printre ofertele actuale de la Citroen se enumeră berlina C5 (21.750 euro – aici şi în continuare, preţurile din paranteze sunt ale automobilelor pe care le puteţi cumpăra direct din salon la momentul actual), hatschback-urile C4 (15.780 şi 16.165 euro) şi C3 (12.475 euro), sedanul C-Elysee (9.900 şi 12.235 euro), dubiţele NewBerlingo (15.505 euro) şi Nemo (10.990 euro).

La moment, Citroen oferă următoarele reduceri: 500 euro pentru Nemo, 1000 euro pentru C5 şi chiar 1500 de euro pentru hatch-ul C3, al cărui preţ reuşeşte astfel să devină 12.475 euro.

Suzuki, la fel ca şi Citroen, nu ne-a impresionat cu toate modelele disponibile: în salon am găsit doar micuţul Swift şi crossoverul SX4. Însă, spre deosebire de ceilalţi dealeri, doar acest producător nipon are în salon fiecare model în mai multe versiuni, cu tracţiune integrală sau pe puntea faţă, cu cutia de viteze automată sau manuală, motorul fiind însă doar unul pe benzină, care este atât de construcţie proprie Suzuki, cât şi mai accesibil cu 2-3 mii de euro în comparaţie de motorul diesel, disponibil pe pieţele din Europa. Preţul cerut de oficialii Suzuki din Moldova pentru modelul Swuft începe de la 8.980 euro pentru modelul cu trei uşi şi ajunge până la 11.880 euro pentru versiunea în cinci uşi, cu cutia de viteze automat şi vopsea metalizată, valoarea căreia e estimată la 200 de euro. Aceiaşi vopsea poate fi comandată şi pentru crossoverul SX4, care poate fi cumpărat cu un preţ care începe de la 10.500 euro şi ajunge la 14.500 euro pentru versiunea GS4WD Automat.

Care sunt celelalte modele pe care le puteţi comanda de la Suzuki? Splash – preţul de bază – 8.380; Noul Grand Vitara – de la 22.900 euro; Alto – preţ fix, 7.980 euro – cel mai mic şi cel mai ieftin automobil de la Suzuki; Legendarul Jimny, al cărui preţ e de 12.850 euro. Doar că nici unul dintre aceste modele nu putea fi găsit în salon, apariţia lor continuînd să fie o enigmă, motivată de către marketolog prin absenţa interesului sporit şi un meniu prea mic de opţionale disponibile. Referitor la modele aşteptate, urmaşul modelului SX4 va debuta pe piaţa locală chiar în ultimele luni ale anului curent, promiţând un portbagaj mai mare cu 200 litri, un consum de combustibil mai eficient, calitatea materialelor crescută plus alte puncte tari.

Următorul checkpoint l-am făcut la Renault, al doilea dealer francez pe care am reuşit să-l vizităm în cadrul primei părţi a incursiunii Auto Expert pe la saloanele auto locale. Este unul dintre cele mai mici saloane, însă, totodată e şi cel care se prezintă în cea mai variată gamă de culori, atracţia salonului fiind cea de-a patra generaţie Clio colorată într-un galben strigent, al cărui viitor proprietar la sigur va ieşi în evidenţă chiar şi în cele mai aglomerate oraşe, iar pentru a-l putea cumpăra, sunt suficienţi 12.820 de euro, ceea ce e o sumă foarte apropiată de Citroen-ul C3, care posedă un design mai calm şi mai familiar, pe când noul Clio, datorită limbajului său de design creat sub conducerea lui Laurens van den Acker continuă să uimească prin look-ul său agresiv şi trendy. Tot Clio este şi premiera salonului, de această dată în versiunea Break, destinată în special celor care doresc să transporte o cantitate mai mare de bagaje, păstrând concomitent şi look-ul atrăgător, prezent atât la exterior, cât şi în habitaclu. Ce modele Renault mai pot fi cumpărate la moment direct din salon? Crossoverul Koleos (23.800 euro), berlinele Symbol (8.700 euro) şi Fluence (12.700 euro) şi monovolumul Scenic III (16.400 euro).

Nissan – producătorul auto cunoscut în special datorită celei mai bogate game de SUV-uri pe care le oferă, nu încearcă în Moldova să schimbe cumva lucrurile spre ceva ieşit din comun şi oferă în vânzare majoritatea crossoverelor pe care le produce, începând cu hit-ul vânzărilor – Qashqai, cumpărat lunar în cantitate de aproximativ 10 unităţi, şi până la versatilul off-road-er, Pathfinder. Dealer-ul Nissan iese în evidenţă printr-o ofertă specială, care se rezumă la deservirea gratuită pentru toate maşinile X-Trail disponibile în stoc. Cei care îşi doresc acest lucru, ar trebui să se grăbească, căci vara trece ca de obicei prea repede. Referitor la preţuri, în cazul automobilelor de la Nissan ele încep de la 10.000 de euro pentru compacta Micra şi ajung lejer până la 50.000 euro pentru cel mai dotat crossover Murano, care concurează chiar şi cu Lexus RX, VW Tuareg, BMW X3, Volvo XC 90 şi multe alte modele care fac parte din categoria premium.

Cum vă informam chiar zilele trecute, acelaşi Nissan mai vrea să fie cunoscut şi în calitate de cel mai mare producător de electrovehicule, modelul Leaf fiind unul dintre cele mai reprezentative modele în acest sens. Curioşi fiind, am dorit să vedem care e situaţia şi aici, în Moldova, ce perspective ar avea astfel de unităţi de transport şi când vom putea deveni martorii aducerii în ţară a primului electromobil. Referitor la prima întrebare, vânzătorul oficial din Moldova a declarat că, absenţa infrastructurii necesare este cel mai mare obstacol în calea realizării unui astfel de pas. Iar despre un automobil adus la comandă, primăria oraşului Chişinău s-a adresat deja cu cererea de a le fi vândut un Nissan Leaf, dealer-ul oficial fiind astfel motivat să se adreseze direct la producător în Japonia, răspunsul oficial lipsind însă cu desăvârşire la moment. Apreciem tendinţa primăriei de a gândi ecologic şi că întreprinde astfel de măsuri, şi sperăm că nu va mai trece mult timp până vom putea vedea pe viu primele electromobile chiar şi în Republica Moldova.

Iar la polul opus, Nissan poate aduce la comandă chiar şi un Juke Nismo, care vine cu un kit agresiv, care oferă mult mai multă sportivitate look-ului, precum şi un motor de 200 cai putere, absolut suficienţi pentru ca şoferul să se simtă printre proprietarii automobilelor cu cele mai tari sanzaţii la volan. Preţul unui astfel de hot-hatch începe de la 24.700 euro. Dacă luăm preţul de bază al lui Juke în Moldova, de 13.500 euro, am putea spune că e prea mare diferenţa, nu însă şi dacă ne uităm spre versiunea Tekna, de 21.600 euro, care e cel mai echipat Juke şi care se află la baza hot-hatch-ului Juke Nismo. Astfel, diferenţa de 3000 de euro devine absolut firească şi bine-motivată, „chimono-ul” de la Nismo fiind în stare să uimească absolut orice participant al traficului auto.

Referitor la premiere, cea de-a doua generaţie a modelului Note va debuta în Moldova chiar spre sfârşitul verii curente, tot atunci când se vor cunoaşte şi primele detalii referitoare la preţurile şi opţionalele pe care le va oferi Nissan.

Finişul în această zi a fost Dacia, producătorul auto din Mioveni care reuşeşte să uimească din ce în ce mai mult lumea auto, unicul dealer dintre primii cinci care reuşeşte să vândă în Moldova lunar câte 80-100 de automobile.

Spre deosebire de celelalte saloane, Dacia stă mult mai bine la capitolul automobile disponibile la moment în showroom, oferind practic toate modelele din gama sa. Unele modele sunt disponibile chiar în două versiuni, cum ar fi Logan-ul de bază de 6.500 euro, cu motor 1,2 16V de 75 CP şi cutie de viteze manuală, şi Logan-ul de 9.500, care, pe lângă jantele uşoare, sistemul multimedia şi motorul mai puternic, vine standart şi cu o calitate superioară a materialelor. În timpul apropiat va fi disponibil în Moldova şi Logan-ul MCV, cu un portbagaj mai spaţios, precum şi cu un design mai atrăgător decât cel al primei generaţii, locul căreia îl ocupă deja minivanul Lodgy – destinat familiilor cu mai mulţi membri, şi modelul Dokker Van, un veritabil model pentru toţi curierii. Duster, cel mai popular crossover din Moldova şi nu doar, la moment este şi cel mai scump model Dacia din salon, preţul căruia porneşte de la 10.400 euro şi trece uşor de 14.500 euro. Mulţi ar putea spune că Dacia devine în unele cazuri prea scumpă, însă dealerul oficial e absolut sigur că Dacia îşi merită pe deplin tot respectul şi că nu va mai trece mult timp până vom asista la o concurenţă pe măsură cu oricare dintre astfel de granzi precum sunt Mazda, Peugeot, Toyota, Volkswagen, sau chiar aceiaşi Citreon, Renault şi unele modele Nissan.

Vedem deja pe parcurs, cum vor evolua lucrurile, iar în curând revenim cu o nouă parte a proiectului. Până atunci, rămâneţi aproape.

Va urma…

Comentarii