lukoil-banenr

Retromobile Show 2010

bodybuilding

diselok

Eveniment inedit pentru Chişinău, dar şi pentru întreaga republică. În premieră, în capitală a fost organizată prima expoziţie a maşinilor retro. RetroMobile Club Moldova este cel care a reuşit să-i reunească pe toţi împătimiţii de automobile de epocă din ţară, care şi-au expus bijuteriile la centrul expoziţional Moldexpo la 9 şi 10 octombrie. Scopul acestei expoziţii a fost de a reuni toţi colecţionarii şi fanii maşinilor retro din ţară. Automobilele expuse sunt exemplare de unicat şi într-o stare foarte bună. Ele pot porni şi se pot deplasa de sine stătător şi oricând.
În total au fost 26 de exponate, printre care şi o motocicletă. Lăudabil este faptul că majoritatea maşinilor aparţin colecţionarilor autohtoni. Oricât ar fi de straniu, dar automobilele au fost restaurate de către meşterii autohtoni cu utilizarea celor mai înalte tehnologii. De altfel, şcoala de restaurare din Moldova este una dintre cele mai bune din spaţiul CSI.

Printre exponatele cele mai de valoare se număra un Buick model 2758, ediţie specială din 1927 ce are sub capotă un motor în 6 cilindri. Maşina este într-o stare foarte bună şi aparţine unui colecţionar din Ucraina. În total au fost produse 8000 de unităţi, iar una a fost prezentă la eveniment. O altă capodoperă inginerească este un Ford AA din 1932, care a venit la Chişinău tot din Ucraina. Maşina a fost cumpărată de la un cetăţean al SUA care se ocupa cu curăţarea piscinelor. Este într-o stare impecabilă şi circulă până în prezent. Singurul lucru neoriginal este scaunul şoferului, asta din cauza că fostul proprietar avea un câine care l-a ros. Sub capotă găsim un motor în 4 cilindri de 3,285 cm3. Această camionetă poate transporta 1,5 tone de marfă şi are tracţiune pe puntea spate.

Alt exponat de preţ este un alt Buick, seria 8 din 1936, sub capota căruia se află un motor de 5,8 l. De fapt este o limuzină, foarte luxoasă pentru acea perioadă. Se zvoneşte că acest Buick a servit drept prototip pentru sovieticul ZIS.
Dacă tot am vorbit de industria auto sovietică este cazul să menţionăm maşina fostului preşedinte al Republicii Moldova care deţine un ZIM (GAZ) 12 produs în 1953. Acesta l-a importat acum şapte ani, dintr-un oraş din Caucaz. GAZ 12 a fost produs din 1951 până în 1959. Începând cu anul 1956 numele de ZIM nu a mai fost utilizat. Maşina are un motor de 3485 cm3 ce livrează 90 CP, agregat la o cutie de viteze în trei rapoarte. În total au fost produse 21527 de unităţi, dintre care ambulanţe şi doar 3 automobile în caroserie phaeton.

Cel mai scump automobil expus la expoziţie a fost un ZIL 115 al ex-preşedintelui comitetului central comunist al URSS. Maşina este într-o stare ideală şi are doar 51 de mii de km la bord. Vopseaua la fel este originală. Ultimul proprietar a cumpărat-o cu 31 de mii de dolari în anul 2006. Astăzi preţul acestei bijuterii se ridică la 200.000 euro. Au mai fost prezente 2 exemplare de Pobeda M-20, mai multe Volga GAZ 21 de a doua şi a treia ediţie. În premieră pentru Moldova a fost expusă şi o VOLGA GAZ 22 (varianta break a sedanului) şi un GAZ 21 SU, versiune destinată pentru export. O ală bijuterie este un ZAZ 968 de 20 ani care are la bord doar 100 km, un Moskvich 401 din 1953 şi off-road-urile GAZ 67 şi 69.

Industria auto germană a fost reprezentată de Mercedes-Benz S 220 în mai multe tipuri de caroserii. Cel mai vechi S-klasse prezent la expoziţie a fost produs în 1952 şi are indexul caroseriei W187. Maşina a fost importată din Argentina şi este într-o stare impecabilă. Urmaşul acestui model are indexul caroseriei W 180. Maşina expusă este din 1957, aparţinea unui doctor în drept din Venezuela şi a fost restaurată de la zero de către proprietar. S220 în caroserie W 111 a preluat ştafeta. Bijuteria expusă datează cu 1961, este practic originală şi are doar 57 de mii de km. Singurul lucru renovat a fost tapiţeria.

Participanţii s-au ales cu diverse premii de la sponsorii evenimentului „Godina International” S.R.L. şi compania de asigurări S.A.”Moldasig”, iar organizatorii au promis să nu se oprească aici. Mai mult, ei intenţionează să ridice expoziţia la nivel internaţional şi cum asta n-ar fi de ajuns, în curând în Moldova va fi organizat un raliu al automobilelor de epocă. AutoExpert vă promite, dragi cititori, că va fi alături de organizatori, va continua promovarea culturii auto la noi în ţară şi vă va informa despre cele mai interesante evenimente.

{morfeo 23}

 

Comentarii