lukoil-banenr

BMW Seria 6 Gran Coupe este cu siguranţă unul dintre cele mai rar întâlnite automobile în Moldova, din gama modelele constructorului bavarez. La fel de rare cum sunt şi exemplarele lucrate de divizia Motorsport. Iar când cele două „personalităţi” îşi dau întâlnire într-un singur automobil, rezultatul este simplu fenomenal. Astăzi vă vom vorbi despre primul BMW M6 Gran Coupe din istoria producătorului german, dar şi primul oficial înregistrat în ţara noastră.

bodybuilding

Ne-a luat ceva timp până am obţinut un rendez-vous cu cel mai sexy coupe cu patru uşi de la BMW, aşteptarea însă a meritat din plin. Şi acum iată-l aici, magnificul BMW M6 Gran Coupe în prima generaţie. Până a te face cunoscut cu fişa tehnică, designul maşinii este cel dintâi lucru care îţi dă lumea interioară peste cap. Este cu adevărat special Gran Coupe-ul! Iar dacă vorbim despre detalii, atunci posteriorul, după părerea mea, e cel mai frumos element al acestui M6 GC.

diselok

DSC_3119

De o nobleţe rară, impozant dar şi foarte graţios, poţi sta ore în şir să îl priveşti şi tot vei descoperi ceva nou. În special dacă optezi pentru nuanţa de vopsea Sakhir Orange Metallic, aceeaşi culoare ca şi pe exemplarul testat de noi, simplu nu îţi poţi rupe ochii! Iar jantele finisate cu negru (detest jantele negre), se pare că totuşi au dreptul la viaţă pe un sportcar, dar numai pe un sportcar adevărat! Şi cât de frumos se privesc finalele sistemului de eşapament, în lipsa oricăror zorzoane, insigne şi inscripţii M şi Nurburgring, sau cu ce mai iubesc să-şi condimenteze unii maşinile. Doar frumuseţe în formă pură şi un motor pe măsură!

DSC_3122

Primii kilometri parcurşi în oraş au fost cei mai emoţionanţi. Lumea te însoţeşte cu privirea până dispari din vizor, iar pasionaţii de BMW încearcă să ţină pasul cu tine pentru a admira maşina în detaliu. Unii chiar au făcut şi poze la maşină atunci când staţionam, dovadă că un M6 Gran Coupe nu poate trece neobservat. Iar sunetul motorului…offff, o adevărată simfonie!

Şi ce motor! Un V8 de 4.4 litri, turbo-aspirat, instalat în spatele grilelor duble, care trădează apartenenţa coupe-ului la o clasă superioară. Nu-mi puteam masca dorinţa de a urca la volan care mă domina încă de la bun început, de aceea voi păşi grăbit peste aspectul vizual. În plus, o poză face cât o mie de cuvinte, iar imaginile lucrate de fotograful nostru „cântăresc” şi mai mult de atât.

După cum probabil cunoaşteţi deja, BMW M6 GC împarte acelaşi propulsor cu modelel M6 Coupe, M6 Cabrio, X5 M, X6 M şi M5. Asta înseamnă că la dispoziţia şoferului sunt în jur de 560 cai putere şi 680 Nm de cuplu motor, disponibili pe o plajă de turaţii cuprinsă între 1.500 şi 5.750 rotaţii pe minut! Bine că şi cutia cu dublu ambreiaj M-DCT ştie la perfecţie cum să opereze cu aceste cifre. Nu în zadar, coupe-ul cu patru uşi şi o masă totală de 1.735 kg, accelerează de la zero la prima sută în doar 4.2 secunde (doar cu Launch Control). Nu am apucat să verific acest lucru, dar tind să le dau crezare nemţilor, astfel m-am rezumat doar la sprinturi „obişnuite”, cele care ar imita pornirea de la semafor. Unde mai pui că am cruţat şi anvelopele de la un burnout accidental.

DSC_3203

Şi pentru că nu încap dubii de faptul că M6-le este o maşină foarte specială, care te cucereşte prin design, performanţe, look şi materiale de calitate, vă propun să privim maşina prin prisma unui automobil fără „handicap”.

Întâi de toate, este un coupe. Chiar dacă are patru portiere care facilitează accesul pasagerilor în spate, tot coupe rămâne. Acest calificativ l-a primit datorită formei plafonului, puternic curbat spre posterior. Şi măsoară acest coupe cel puţin cinci metri în lungime, motiv pentru care, manevrarea în spaţii înguste este un adevărat chin. Nu ai nici o şansă să te întorci din prima pe un drum cu doar două benzi şi acostament! Mai mult de atât, greutatea şi dimensiunile sale se simt şi atunci când rulezi cu viteză înaltă, mai ales pe drumurile noastre, unde jantele de 21 de inch tind să îţi smulgă volanul din mâni chiar şi la cea mai mică denivelare. Direcţia este foarte precisă dar necesită efort fizic chiar şi în setările Confort, ca să nu mai zic de Sport sau Sport Plus.

Ţine bine volanul dacă nu vrei să te trezeşti proiectat în vreun copac!

Pentru o clipă m-am simţit în pielea lui Batman. Poziţia joasă la volan, scaunele superb profilate, capota motorului musculoasă, volanul sport cu padele, head-up display-ul şi montanţii faţă solizi, toate la un loc sunt responsabile pentru acest sentiment. Ca într-un cocon, pari a fi protejat de orice acţiune ostilă din afară, chiar dacă nu vorbim de o blindată. Un merit aparte le revine materialelor de izolarea fonică, care îţi garantează confortul necesar chiar şi la viteze de peste 200 km/h.

DSC_2911

Greoi dar iute, mare dar şi puternic, solid dar graţios, cu un caracter brutal, dominant, o combinaţie de contraste dusă aproape de perfecţiune, asta face din M6 Gran Coupe un adevărat monstru. Aci se ascunde doza de adrenalină atât de apreciată în rândurile pasionaţilor acestei mărci. O maşină care face toţi banii, mai ales că este şi de vânzare. Păcat doar că nu vă putem comunica preţul, deocamdată. Promitem însă să revenim cu un anunţ pentru cei interesaţi.

Savurând o pauză scurtă am urcat în spate şi am rămas surprins să găsesc aici suficient spaţiu pentru picioare dar şi deasupra capului. E Gran Coupe, mi-am zis eu, trebuia să fie şi confortabil. Deşi noţiunea de confort şi BMW sunt ca două linii paralele, totuşi într-un M6 GC, au loc să se intersecteze. Ori explicaţia se ascunde în exerciţiile cardio lucrate la volan? Nu de alta, dar o simplă accelerarea de la zero la „o sută şi”, îţi garantează o creştere a ritmului cardiac de la 70 la 130 de bătăi pe minut. Fain aşa nu?

DSC_3091

Din toate ciudăţeniile care le are maşina asta, bune-rele, menţionez doar două, cele care mi-au părut mai banale. Nu am înţeles de ce nu se putea lucra mai bine cu direcţia şi raza de virare, mai ales că este un automobil preparat de inginerii Motorsport. Şi, cum se face că portbagajul nu are buton de închidere automată? Fraţilor chiar aţi făcut economie pe acest aspect? Vorbind de dotări, trebuie să trec în revistă necesitatea unui sistem soft-close. Portierele sunt grele şi nu vrei să le trânteşti, dar lăsându-le libere nu se închid aşa cum mi-aş fi dorit, din prima.

În rest, ce să zic, e un BMW M6 Gran Coupe. Mai elegant decât un M5, mai mult decât un M6 „simpu”, mai puternic decât un M4 şi overall o maşină care necesită multă atenţie la volan. Dacă M4-ul este o rachetă de buzunar, manevrabilă, foarte agresivă şi agilă, atunci M6-le GC e un M4 ajuns la maturitate. O puteţi vedea şi ca o diferenţă între un atlet şi un culturist.

M6
Plafonul din carbon, o frumuseţe!

DSC_2981 DSC_2978 DSC_2971 DSC_2970 DSC_2961 DSC_3006 DSC_3010 DSC_3024 DSC_3030DSC_3365DSC_3362

Plafonul din fibră de carbon...(inimioare, inimioare, inimioare)
Plafonul din fibră de carbon…(inimioare, inimioare, inimioare)

DSC_3359DSC_3353DSC_3352DSC_3345DSC_3339DSC_3336DSC_3334DSC_3330DSC_3324DSC_3317DSC_3314DSC_3310DSC_3307DSC_3302DSC_3289DSC_3278DSC_3274DSC_3270DSC_3252DSC_3250DSC_3241

DCIM100GOPROGOPR6763.
Nu vă mint, chiar poţi sta confortabil într-un M6 Gran Coupe

DCIM100GOPROG0036639. DCIM100GOPROGOPR6755.

Mulţumim importatorului BMW în Moldova, companiei AutoSpace pentru acest superb exemplar testat. 

Foto: Cristi Costanda

Comentarii