lukoil-banenr

L-am așteptat mult timp și iată că într-un final, noul BMW X3, absolvit de oricare alte sarcini care i-au revenit în ultima lună de zile în calitate de mașină de teste, era pregătit să ni se destăiunie și nouă, cu toate secretele care se ascund sub numele de caroserie G01. Cum a fost și ce impresii ne-a lăsat SUV-ul bavarez, aflați în cele ce urmează.

Pilot Autoexpert

Nu voi face un secret din asta, mașina ne-a plăcut încă din ziua când a fost prezentată oficial în showroom-ul AutoSpace. Prin urmare știam de la bun început că nu are cum să ne dezamăgească. Singurul lucru care îmi trezea mai multe semne de întrebare era motorizarea de 2.0 litri pe benzină, disponibilă în două versiuni de echipare, 20i și 30i. Iar acum că l-am testat, vin să mă împart cu experiența și cu voi dragi cititori.

La o cafea cu noul X3, ca să vorbim la per tu

Generația actuală a lui X3 s-a distanțat semnificativ de predecesorul său, iar acest lucru se simte în primul rând, la capitolul design. Din moment însă ce ai urcat în mașină, orice dubiu dispare complet și îți dai seama că ai de-a face cu ceva cu adevărat nou. Mai mult spațiu, un habitaclu mai bine gândit, o mai mare atenție la detalii și…foarte multe detalii noi! Îți fug ochii peste tot, pentru că nu ai cum să nu remarci upgrade-ul semnificativ și trecerea de la un interior plictisitor și simplist, cum era în vechiul X3, la ceva ce amintește foarte mult de Seria 5 sau Seria 7. Mai ales că modelul testat, a fost oferit într-o dotare destul de bogată, fiind incluse pe listă, opțiuni adiționale în sumă de peste 20.000 de euro.

Interior tapițat cu piele ”Vernasca”, butoane și comenzi metalizate, panou de bord digital multifuncțional, lumină ambientală adițională, reglabilă după propriul plac cu o gamă variată de culori, display central cu o diagonală de 10.25 inch – parte componentă a sistemului de navigație Professional sau sistemul audio Harmann Kardon, toate acestea îți conferă senzația de lux de la care vrei să te aștepți într-un automobil premium. Ce-i drept, trebuie să ai și buzunarul bine pregătit pentru a savura din confortul oferit, pentru că doar sistemul keyless costă 497 de euro, plătiți adițional. Un alt exemplu este pachetul M, care în viziunea mea, constituie elementul must have pe noul X3 și fără de care SUV-ul arată cam banal. Această opțiune costă 3952 de euro, vopseaua specială Phytonic Blue, la rândul ei costă 748 de euro și vine să o înlocuiască pe cea albă, oferită de fabrică în versiunea standard, iar jantele de 20 de inch costă 1042 de euro. Aș mai adăuga aici farurile LED de 1253 de euro și cred că cu asta se poate încheia capitolul exterior, pentru că ”restul” sunt doar accesorii.

Aspectul exterior și interior, ultimile tehnologii în materie de comenzi vocale și gesturi, sistemul de climatizare cu aer ionizat și multe alte funcții inteligente cu siguranță că sună bine, dar cu ce ai de-a face cel mai mult în fiecare zi, este latura tehnică a mașinii, adică suspensia și motorul. Și iată aici trebuie să ne lăsăm mai mult spațiu de discuții și povestiri.

Încălzire în scaune, pentru pasagerii față și chiar spate, 623 euro pe listă

Pentru că locuim în Moldova și avem drumuri bune, o să încep probabil cu suspensia care m-a surprins plăcut. Deși tratează gropile mici cu același sunet de roți caracteristic BMW-urilor, la viteză mai mare acestea practic dispar și nu mai transmit nici o rezonanță sesizabilă la nivel de caroserie. Denivelările se percep încetinite și tot ce apare în rezultat este doar un leagăn ușor și plăcut. Și zic surprins pentru că vorbim despre o mașină cu suspensia standart, o greutate de vreo 1800 kg cu tot cu șofer și jante cu diametru de 20 de inch!

Următoarea pe listă, vine direcția.
Comunicarea dintre volan și roți este mult mai informativă. În comparație cu modelul precedent, direcția este muuult mai grea și mai precisă, iar în combinație cu sistemul opțional Performance Control, care acționează etrierii de frână individual pe fiecare roată atunci când abordezi viraje periculoase, condusul dinamic se transformă într-o adevărată plăcere. În oraș însă, sistemul de direcție Servotronic, îți lasă senzația unui SUV de gabarituri impunătoare, care să necesite atenție sporită la manevrare, condusul cu o singură mână nu îți mai pare atât de ușor, trebuie să pui mușchiul la treabă. Bine că la parcare nu mai ai această problemă, pentru că motorul electric are grijă să rotească pentru tine volanul.

Surpriza numărul trei, motorul.
Dacă ai ales să conduci un automobil echipat cu un propulsor diesel, știi deja cum e să fii obișnuit cu newtonmetrii de cuplu motor pe care îi ai la dispoziție aproape instant și care, îți dau senzația de putere pe mai toată plaja de turații. Te bucuri de un consum de carburanți redus, ești resemnat și împlinit. Doar că, toate astea până când ai de-a face cu benzinarul B48B20, care îți dă lumea peste cap.

Elastic, performant și silențios.
De pe loc pleacă ușor și plăcut, însă nu veți avea parte de o accelerație fulgerătoare, în care să vă pierdeți respirația. Da, prinde suta în 6.3 secunde, poate atinge o viteză maximă de 240 km/h, dar, nu te va înfige în scaun la felul în care o face un propulsor diesel cu newtonmetrii săi de cuplu motor. În schimb aveți parte de o altă ambianță, e liniște în habitaclu și iată din acest motiv mă gândesc tot mai des să renunț la motoarele diesel. Consumul de carburanți (factorul de decizie pentru mulți), indicat de producător în regim de oraș, ar fi de circa 9.1 litri, în cadrul testului însă, bordul indica între 12 și 13 litri la sută, un consum apropiat de realitate, așa cum dieselul pe X3-ul de generație veche, papă lejer 10 litri în regim urban. Rezervele de putere, sunt arhisuficiente pentru condusul în oraș, pentru că aveți la dispoziție cuplul maxim încă de la 1.450 rpm, iar numărul maxim de 258 de cai putere îi aveți deja la 5.200 rotații pe minut. Pus în fața alegerii dintre cele două, benzină sau diesel, recunosc că îmi va fi dificil să bifez opțiunea corectă, dar având deja experiența de exploatare zilnică a motoarelor diesel de 2.0 litri volum, de la BMW, cred că aș alege într-un final benzinarul. Însă numai dacă vorbim despre versiunea 30i!

Și pe final, câteva cuvinte despre ce nu mi-a plăcut.
-E frumos și luxos acolo unde îți plimbi ochii cel mai mult, însă în unele locuri, unde ajungi mai rar (cotiera de exemplu) plasticul utilizat de nemți nu este dintre cele mai bune. Ca și la gurile de ventilare de altfel, care lasă impresia de ieftin, într-o mașină scumpă;
-Accesul pe bancheta din spate. De șezut – șezi confortabil, spațiu ai suficient iar unghiul de înclinare al spătarului vorbește despre confort la drum lung. Mai dificil este însă să urci. Pasajul aripii destul de ridicat și deschiderea portierei mi-au creat incomodități la acest capitol.

În concluzie, noul BMW X3 este cu mult peste generația veche. Sesizabil mai confortabil, mai bine gândit cu o atenție sporită la detalii și mai bine răspunde la pretențiile unui client care se orientează spre clasa premium. Doar că, pentru un X3 bine echipat și arătos, va trebui să plătești suma indicată pe hârtie. În cazul dat, mașina a costat 62.916 euro, cu toate opționalele. Dacă este mult sau puțin, să ne spuneți voi, însă într-o asemenea echipare și la cum se prezintă X3-ul, nu știu dacă își mai are sensul X5-ul.

Îți poți alege profilul personal, configurabil și să împarți mașina cu altcineva, care va avea propriul profil cu setări
Butoanele metalizate și suprafața de cauciuc fin pentru o atingere mai sofisticată
Mi-aș fi dorit un plastic mai calitativ aici, ori sunt eu prea pretențios?
Frâne M Sport, 547 euro, un upgrade care se simte nu doar că bucură ochiul
Combinația de culori și designul elementelor interioare este un alt capitol la care BMW avea de lucrat în trecut
Volan confortabil, cu încălzire și o suprafață mare pentru comenzile ușor accesibile și intuitive


Comentarii