lukoil-banenr

Redacția Autoexpert a decis să dea start unei noi rubrici care să vină în ajutorul cititorilor noștri atunci când vine timpul să aleagă un nou automobil, fie acesta unul second hand sau cumpărat absolut nou din salonul auto. Primul protagonist al acestei rubrici va fi noul Chevrolet Captiva.

Pilot Autoexpert

Pentru început ar trebui să menționăm că este vorba despre facelift-ul celei de-a doua generații a SUV-ului Chevrolet Captiva, dezvoltat de către centrul de proiectare General Motors din Incheon, Coreea de Sud. Acesta a debutat în anul 2018 și la fel precum generațiile interiore, continuă să le ofere clienților o mulțime de tehnologii moderne la un preț accesibil.

Design

La prima vedere am fost plăcut uimit de exteriorul acestui model care se prezintă cu un design modern ce poate concura chiar și cu modelele din clasa premium. Partea frontală se evidențiază prin grila de dimensiuni generoase care a fost puțin modificată odată cu facelift-ul recent, o nouă bară de protecție, faruri care au devenit mai compacte ca dimensiuni și care folosesc tehnologia LED aplicată pentru luminile de zi, ultimile apropo, îi oferă o notă accentuată de agresivitate.

Privit din profil, Chevrolet Captiva își etalează partea elegantă, datorită liniei curbate a geamurilor și pachetului de crom aplicat la nivelul mânerelor de la uși și a pragurilor. Unde se mai adaugă și jantele cromate cu diamentru de 19 inch, disponibile opțional.

Ce ține de posterior, aici distingem stopurile LED, difuzorul finisat într-o culoare argintie și două terminații ale sistemului de evacuare.

Interior

Urcând în interiorul noului Captiva am avut o senzație că ceva aici lipsește și e cam ”gol” înăuntru. Doar după câțiva kilometri rulați îți dai seama că această impresie se crează anume din cauza interiorului spațios și podului înalt. Dar, să le luăm pe rând.

Urcat în mașină, în primul rând am apucat să-mi reglez scaunul, eu fiind de o statură medie (175 cm), așa cum și obișnuiesc în SUV-uri, am ridicat scaunul ceva mai sus și am rămas plăcut surprins de faptul că, Captiva îți oferă o vizibilitate mai mult decât suficientă, necătând la montanta A, care conform standardelor de siguranță este destul de lată.

Imediat după ce m-am acomodat în scaun am sesizat primul lucru care m-a deranjat în salon și anume cotiera, care este poziționată prea în urmă și nu se reglează longitudional.

Tot aici la interior merită menționat și spațiul destinat pasagerilor, care în cazul exemplarului nostru poate așeza cu comoditate maximă șapte pasageri, datorită celor două scaune extra situate în portbagaj. Apropo de portbagaj, când deschizi ușa acestuia ai impresia că ți-ar lua o veșnicie să îl umpli cu bagaje și tot va rămâne loc de încă o gentuță.

Motorizare

După ce m-am familiarizat puțin cu interiorul noului Captiva, i-am dat o cheie și am pornit motorul, care în cazul exemplarului deținut de redacția noastră, este un diesel de 2.2 litri volum capabil să dezvolte 184 de cai putere și un cuplu motor de 400 Nm. Puterea motorului este gestionată de cutia automată cu șase trepte și transmisă în continuare către roți prin intermediul unui sistem de tracțiune integrală.

Multimedia

Deoarece temperatura de afară era mai jos de zero, iar eu sunt un adept al tradițiilor vechi, prefer să las puțin motorul să se încălzească și componentele propulsorului să fie suficient lubrifiate cu ulei. Timp de cele câteva minute cât sistemul de ungere își făcea treaba, eu m-am apucat să studiez rapid sistemul de infotainment și să-mi conectez smartphone-ul pentru a mă delecta cu un playlist de muzică jazz pe străzile Chișinăului de seară.

Din start am observat că multimedia noului Chevrolet Captiva suportă funcția Apple Car Play, care practic îți proiectează iPhone-ul pe display-ul central astfel că telefonul nu îți va mai fura atenția în timpul șofatului. Și nu e doar despre muzică! Pe lângă faptul că ai acces ușor la toate compozițiile muzicale, albumele și playlist-urile din Apple Music, la fel ai posibilitatea de a folosi și aplicațiile de navigare precum Waze sau Google Maps, să accesezi Mesajele sau Contactele pentru a face un apel.

 

Dacă vă întrebați de ce am pus un așa mare accent pe Apple Car Play, vă răspund că este mega util și rămâi surprins să o găsești o astfel de funcție pe un SUV accesibil, în timp ce aceasta lipsește chiar și pe ultimile modele produse spre exemplu de BMW!

Condus

Între timp diesel-ul care apropo este destul de silențios era gata să pornească la drum, iar eu am mutat maneta în poziția Drive și am pornit să cutreer arterele capitalei. Din start aș vrea să accentuez faptul că, transmisia lucrează perfect și nu simți că treptele se schimbă la turații prea mici sau prea înalte. Suspensia s-a descurcat de minune pe drumurile de pe care se topea zăpada și apăreau ”găurile de primăvară” în asfalt. Amintesc, exemplarul nostru este încălțat în jante cu diametrul de 19 inch, care teoretic ar trebui să creeze disconfort pe drumurile șifonate din capitală.

Consum

După ce am pornit la drum, ochii s-au îndreptat spre panoul de bord, acolo unde am observat indicatorul de consum, care afișa după 2.600 de kilometri rulați, un consum mediu de 18.5 litri/ 100 km! Am zis că acest consum exagerat s-ar putea datora faptului că mașina este condusă de circa patru șoferi, fiecare dintre care manifestă un stil de condus diferit. Astea fiind spuse am resetat idicatorul și am zis să văd ce consum ar avea noul Chevrolet Captiva adaptat la stilul meu de condus, recunosc unul destul de calm cu rare accelerări atunci când vine vorba de simple depășiri sau schimbare de bandă.

Ei bine, trip-ul meu cu acest SUV a numărat peste 150 de kilometri. Între timp Captiva a reușit să mă cucerească datorită gabaritelor sale, vizibilității sporite, unei manevrabilități de apreciat pentru o mașină de dimensiuni mari care este destul de previzibilă și desigur cu felul cum arată. După kilometrii rulați am mai verificat încă odată idicatorul de consum, care deja număra 13.4 litri/100 km, în condiții de oraș și un pic de condus mai dinamic pe traseele din afara orașului.

Dacă vă întrebați de ce aș numi acest model accesibil vă răspund imediat. Exemplarul folosit de redacția noastră se prezintă în versiunea full options sau cum este numit în broșura celor de la Chevrolet, varianta LT+. Aceasta oferă practic toate opțiunile disponibile pentru modelul Captiva la care se mai adaugă funcții opționale la alegerea cumpărătorului. Prețul noului Chevrolet Captiva facelift începe de la 18.900 euro! Modelul folosit la test, este echipat cu practic toate dotările de top disponibile și, are un preț de 26.700 de euro. Un preț mai mult decât accesibil pentru un SUV în tot sensul cuvântului cu o mulțime de tehnologii moderne, motor diesel, jante R19, cameră video retrovizoare, etc. Lista completă cu dotări o vedeți în imaginea de mai jos.

Să concluzionăm! Dacă sunteți în căutarea unui SUV, dar nu vă orientați spre piața mașinilor second hand, Chevrolet Captiva este modelul care cu siguranță va face față cerințelor dumneavoastră. Față de concurenții săi principali care sunt Kia Sorento și Renault Koleos, acesta câștigă prin preț dacă îl comparăm cu Koleos și prin diferența izbitoare de confort dacă să îl comparăm cu Sorento. Anume după ce am cântărit și comparat aceste trei SUV-uri, redacția noastră a decis că Chevrolet Captiva este modelul de care avem nevoie și pe care cu încredere am putea să îl recomandăm cititorilor noștri!

Comentarii