lukoil-banenr

Prototipul se numeşte Fusion Hybrid Automated Research Vehicle şi este bazat echipat cu patru sisteme LiDAR, care formează o hartă 3D a mediului înconjurător al vehiculului în timp real, menită să asigure că vehiculul nu va avea un impact cu un alt obiect de pe şosea. Prototipul folosit de Ford pentru aceste teste a fost dezvoltat în colaborare cu Universitatea din Michigan şi cu State Farm, o companie de asigurări.

bodybuilding

Ford a dezvelit prototipul

diselok

Senzorii LiDAR de la bord scanează cercul imaginar din jurul vehiculului de 2.5 milioane de ori pe secundă. Aceştia funcţionează prin infraroşu trimiţând fascicule de lumină imperceptibile ochiului uman înspre toate obiectele care se află la maximum 61 de metri distanţă. În timp real, sistemul realizează o hartă 3D a zonei în care se află, pe care vehiculul o foloseşte pentru a evita orice accident. În viitor, sistemele folosite de acest prototip vor ajunge să echipeze automobilele de serie, dezvoltarea fiind realizată în paralel cu furnizorii Ford, pentru a discuta modul în care sistemele vor fi integrate pe noile modele de producţie.

Există posibilitatea ca toate hărţile 3D să fie transmise în timp real la un centru al celor de la Ford, să fie realizată o suprapunere a acestora şi ca fiecare vehicul autonom al mărcii americane să aibă o situaţie pre-evaluată a suprafeţei de rulare pe care va circula înainte să ajungă în raza de 61 de metri a sistemului respectiv, permiţând evitarea ambuteiajelor înainte ca acestea să fie o problemă şi asigurând ocolirea zonelor cu lucrări de construcţie a drumului.

Ford a dezvelit prototipul3

Ford a dezvelit prototipul4

Ford a dezvelit prototipul5

Comentarii