lukoil-banenr

În premieră pentru motoarele produse în serie, Nissan a implementat tehnologia care poate jongla cu raportul de compresie, în dependenţă de cerinţele şoferului! Din primile informaţii, aflăm că noul propulsor este capabil să ofere cai putere şi cuplu motor demne de motoarele cu cilindree superioară, însă toate astea în schimbul unui consum de benzină net inferior chiar şi motoarelor pe motorină!

bodybuilding

Denumit oficial Variable Compression-Turbocharged, sau prescurtat VC-T, noul motor variază între două extremităţi, cu un raport de compresie a amestecului carburant de la 8:1 atunci când este nevoie de performanţe şi până la 14:1 atunci când se cere eficienţă maximă. Şi după cum vă spuneam, o asemenea tehnologie îşi face debutul în premieră mondială pe un motor de serie.

diselok

Noutatea va fi prezentată jurnaliştilor la Salonul Auto de la Paris, care va avea loc la sfârşitul lunii septembrie. „Ingenuitatea motorului VC-T stă în abilitatea sa de a se autotransforma și de a crește sau coborî lungimea cursei pistoanelor în cilindri. Computerul sofisticat care controlează acest motor aplică în fiecare moment raportul optim, în funcție de situație”, au mărturisit oficialii companiei, citaţi de Automarket.ro.

Printre avantaje se numără şi reducerea semnificativă a zgomotelor şi vbraţiilor, consum redus de carburanţi, eficienţă sporită şi nu în ultimul rând reducerea nivelului de emisii nocive. La toate astea se adaugă o greutate redusă şi dimensiuni mult mai compacte, comparativ cu un motor capabil de performanţe similare.

Noutatea cea mai bună însă, este faptul că acest motor nu va rămâne doar o piesă de muzeu ci va ajunge şi sub capota maşinilor de serie. Primile automobile echipate cu motoare VC-T vor purta emblema Infiniti, ulterior exemplul fiind urmat de Nissan şi Renault, cei doi fiind şi parteneri de altfel.

Comentarii