Audi R18
lukoil-banenr

Audi Motorsport a prezentat de curând cel mai nou prototip de curse, care va reprezenta compania germană în campionatul mondial WEC (World Endurance Championship) dar şi 24h Le Mans, în sezonul 2016. Iată deci, noul Audi R18.

bodybuilding

Constructorul de automobile cu sediul la Ingolstadt s-a lăudat jurnaliştiloc că noul prototip a fost construit de la zero şi nu are absolut nimic în comun cu predecesorul acestuia. Inginerii s-au dedicat în special dezvoltării unei motorizări mai eficiente, care să consume mai puţin, fiind adaptată noului regulament FIA WEC. Astfel, unitatea de propulsie de tip hybrid este acum cu până la 10% mai economă.

diselok

Bolidul Audi R18 este capabil de 1.000 de cai putere, dintre care 408 CP sunt livraţi de motorul electric MGU, care funcţionează şi pe post de generator. Mai exact, atunci când pilotul acţionează frânele, intervine sistemul electric (implicit MGU) ce transformă mişcarea de rotaţie a roţilor din faţă, în energie electrică, care mai apoi este stocată în bateriile de tip lithium-ion.

Designerii Audi au lucrat puţin şi aerodinamica lui R18, iar graţie acestor modificări, curenţii de aer sunt acum mai eficient dirijaţi pentru a crea o forţă de apăsare cât mai bună. Şi ca să vă daţi seama cât de importante sunt acestea, aflaţi că rezultatul muncii se traduce într-un consum cu până la 32.4% mai eficient, comparativ cu acelaşi motor V6 din anii 2011.

Audi R18

Audi R18

Audi R18

Audi R18

Audi R18
Audi R18

Audi R18

Audi R18

Audi R18

Audi R18

Audi R18

Comentarii