lukoil-banenr

Vettel a câştigat la Sepang după un duel memorabil cu coechipierul Mark Webber

bodybuilding

Marele Premiu al Malaysiei a readus spectacolul în Formula 1 după ce ploaia premergătoare cursei a obligat piloţii să înceapă cu pneuri intermediare, iar opririle la boxe au influenţat decisiv ordinea înaintea ca Sebastian Vettel şi Mark Webber să lupte pentru victorie în tandem cu confruntarea dintre Lewis Hamilton şi Nico Rosberg pentru ultima treaptă a podiumului.

diselok

Victima startului a fost Fernando Alonso, care şi-a avariat aripa faţă după ce l-a lovit din spate pe Vettel şi a abandonat imediat după începerea turului doi după ce a refuzat să intre la boxe pentru a schimba componenta.

Retragerea pilotului Scuderiei Ferrari a transformat cursa într-o luptă acerbă pentru victorie între Vettel şi Webber. În ciuda startului perfect al lui Vettel, australianul a devenit lider după prima intrare la boxe şi şi-a păstrat prima poziţie până cu 10 tururi înainte de final, când germanul l-a depăşit la capătul unui duel memorabil.

Hamilton a profitat de abandonul lui Alonso şi a urcat pe locul trei în startul cursei, iar pentru o bună perioadă de timp a fost aproape de lider şi a ocupat locul doi înainte să fie depăşit de Vettel. În finalul cursei britanicul a apărut ultima poziţie a podiumului în faţa coechipierului Nico Rosberg, care a cerut la rândul său să fie lăsat să treacă în faţa acestuia deoarece bolidul său îi permitea să o facă.

Hamilton a produs şi cel mai amuzant eveniment al cursei, întrucât la primul pit stop a intrat din greşeală la boxa fostei sale echipe McLaren înainte de a schimba cauciucurile în faţa garajului Mercedes.

Plecat de pe locul doi al grilei Felipe Massa a ratat startul şi a coborât până pe locul şase, iar ulterior a făcut o cursă constantă fără să intre în multe dueluri şi a terminat pe locul cinci, după ce a adoptat o strategie cu patru opriri la boxe, la fel ca şi cei patru piloţi din faţa sa.

Piloţii echipei Lotus, Romain Grosjean şi Kimi Raikkonen, s-au remarcat din nou printr-o strategie mai bună cu numai trei opriri la boxe, iar acest lucru a contribuit la clasarea pe locurile şase şi şapte. Ambii piloţi au fost implicaţi în numeroase dueluri pe circuit, dar au profitat în special de numeroase probleme suferite de Jenson Button, care a pierdut orice şansă la puncte după ce mecanicii nu i-au fixat bine pneul dreapta-faţă.

Lotus a fost avantajată şi de dublul abandon suferit de Force India după Adrian Sutil şi Paul di Resta au avut câteva defecţiuni bizare la intrările la boxe. Ultimele puncte disponibile au fost câştigate de Nico Hulkenberg (Sauber), care a terminat pe opt după un duel spectaculos cu Raikkonen, Sergio Perez, care a adus două puncte pentru McLaren şi a stabilit cel mai bun timp pe tur, şi Jean-Eric Vergne de la Toro Rosso.

Marele Premiu al Malaysiei a consemnat în total patru abandonuri: Alonso, Sutil, di Resta şi Pastor Maldonado de la Williams, care a ieşit în decor. Button şi Daniel Ricciardo au abandonat de asemenea, dar au fost consideraţi clasaţi pe locurile 17 şi 18 pentru că au parcurs peste 90% din distanţa cursei.

World Championship standings, round 2: Drivers:

1. Vettel 40

2. Raikkonen 31

3. Webber 26

4. Hamilton 25

5. Massa 22

6. Alonso 18

7. Rosberg 12

8. Grosjean 9

9. Sutil 6

10. Di Resta 4

11. Hulkenberg 4

12. Button 2

13. Perez 2

14. Vergne 1

World Championship standings, round 2: Constructors: 

1. Red Bull-Renault  66

2. Lotus-Renault  40

3. Ferrari  40

4. Mercedes  37

5. Force India-Mercedes  10

6. McLaren-Mercedes  4

7. Sauber-Ferrari  4

8. Toro Rosso-Ferrari  1

Comentarii