lukoil-banenr

100.000 de electrovehicule Nissan-Renault

bodybuilding

Alianţa Renault-Nissan sărbătoreşte comercializarea vehiculului electric cu numărul 100.000, care au parcurs aproximativ 841 de milioane de kilometri împreună, echivalentul înconjurării pământului de 20.000 de ori. De asemenea, vehiculele au economisit împreună 53 de milioane de litri de carburant şi 124 de milioane de kilograme CO2.

diselok

Compania japoneză mizează pe actualul Leaf, care a reuşit să devenă cel mai vândut model cu zero emisii din lume. Sunt 71.000 (30.000 de unităţi au revenit pieţei din Statele Unite, 28.000 celei din Japonia şi doar 12.000 Europei) de proprietari care au cumpărat Leaf, 80% dintre ei provenind din “familia” unui alt constructor.

Celălalt membru al Alianţei, Renault, mizează pe o gamă de vehicule mult mai largă. Aproape 30.000 de maşini s-au vândut de când electricul Kangoo ZE a intrat pe piaţă în 2011. În prezent, Renault conduce piaţa vehiculelor electrice din Europa, cu o cotă de piaţă de 61%, obţinută în ţări ca Germania, Franţa şi Italia. Cel mai bine vândut model Renault este Twizy, care a totalizat 11.000 de comenzi din 2011 şi până în prezent, iar un alt succes se anunţă a fi şi micul Zoe, care a adunat deja 5000 de clienţi.

Primul vehicul electric vândut de Alianţă a fost un Nissan Leaf, cumpărat de inginerul Olivier Chalouhi din California chiar în decembrie 2010. Vehiculul electric cu numărul 100.000 este de asemenea un Leaf, achiziţionat de o studentă a unei universităţi din Atlanta.

Comentarii