lukoil-banenr

BMW i3 se prezintă în versiunea de serie

bodybuilding

Modelul de serie BMW i3 a fost creat în jurul structurii LifeDrive, formată din caroseria realizată din fibră de carbon şi a şasiului din aluminiu, materiale uşoare datorită cărora masa totală a vehicului este un chilipir de 1.195 kg, distribuite ideal între axe – 50/50. În planul dimensiunilor, lungimea electromobilului este de 3.999 mm, însă ampatamentul reuşeşte să fie chiar şi aşa generos – 2.570 mm.

diselok

Bavarezii au publicat şi datele tehnice: unitatea de propulsie este formată dintr-un motor electric de o greutate de 50 kg, ce transmite roţilor din spate 170 CP şi 250 Nm de cuplu constant, precum şi un pachet de acumulatoare litiu-ion cu o capacitate de 22 kWh, acestea din urmă putând fi încărcate cu încărcătorul rapid la 80% timp de 30 de minute, sau de la o priză obişnuită la 100% timp de 8 ore.

Performanţele micuţului de 5 locuri reuşesc să fie pe măsura grutăţii mici şi a performanţelor unităţii de propulsie – acceleraţie de la 0 la 60 km/h BMW i3 în 3,7 secunde şi de la 0 până la 100 km/h în 7,2 secunde, în timp ce viteza maximă este limitată la 150 km/h, pentru a nu defavoriza eficienţa.

Testele preliminare au arătat, că cu o încărcare a acumulatoarelor la 100%, i3 va fi capabil să parcurgă 130-160 km sau 200 km în regimul ECO PRO+. Iar dacă proprietarii acestui model vor dori să călătoreasc şi înafara localităţilor, vor putea opta pentru un generator pe benzină (un propulsor în 2 cilindri de 650 cmc şi 34 CP, preluat de pe o motocicletă BMW şi amplasat alături de motorul electric, deasupra axului spate), care va creşte autonomia la 300 km. Rezervorul de combustibil de 9 litri, care va alimenta generatorul, este situat în partea din faţă a vehiculului electric.

Bavarezii nu au uitat să menţioneze şi că, asemănător oricărui alt BMW, noul i3 va fi plăcut în condus, datorită performanţelor dinamice demne de un hot-hatch, distribuţiei a maselor impecabile, tracţiunii spate, a suspensiei independente şi a jantelor de 19 inch cu profil îngust.

Comentarii