lukoil-banenr

 

bodybuilding

diselok

 

3008, Peugeot 3008

Pentru a nu-i permite Nissan-ului să monopolizeze segmental cu monovolumul Qashqai, Peugeot a lansat un nou “leu” – Peugeot 3008, care se potriveşte perfect ideei – tot ce are patru cifre şi un leu pe grilă trebuie să fie mare sau monovolum. Maşina arată tipic franţuzesc – un design extravagant şi excentric. Pentru cei care nu sunt fani ai maşinilor Peugeot, 3008 le va părea o răţuşcă urâtă, de fapt un “pisoi” urât.

3008 a fost construit pe baza platformei modelului 308, dar este mai înalt, mai spaţios şi mai practic. Am putea spune că este un fel de 308 dopat (mai grasuţ). Ajunşi la capitolul dimesniuni, trebuie să menţionăm că 3008 are o lungime de 4365 mm, o lăţime 1910 mm, o înălţime de 1639 mm, iar ampatamentul este de 2673 mm. Volumul portbagajului este de 432 litri, iar în cazul rabatării scaunelor din spate se poate obţine un spaţiu pentru depozitarea portbagajului mult mai mare. Dacă tot vorbim despre portbagaj, trebuie de spus că 3008 are un haion modular, cu deschidere duală, care permite un acces mult mai facil. Putem discuta la infinit despre stilul designer-ului de la Peugeot, dar să trecem la interiorul noului 3008, un capitol mult mai interesant.

Să începem cu spaţiul habitaclului. Primul lucru care deranjează la interior este faptul ca partea de jos a consolei şi tunelul dintre scaune sunt late, astfel, spaţiul interior este diminuat, locurile din faţă fiind destul de strimte la nivelul picioarelor pentru o maşină de dimensiunile lui 3008. În pofida acestui inconvinient, per total interiorul este atrăgator. Materialele sunt calitative, iar finisările crează senzaţia unui automobil premium. Spaţii de depozitare sunt numeroase. La interior, francezii au venit cu diferite gadgeturi – un head-up display aflat pe bord, în faţa soferului, pe care sunt afişate informaţii cum ar fi viteza de deplasare, timpul în care poţi tampona o maşină din faţă în funcţie de distanţa şi viteza cu care mergi etc. Informaţiile nu sunt proiectate pe parbriz, ci pe un ecran aparte, care iese din bord. Consola centrală este destul de interesantă, în partea superioară a acesteia sunt prezente o serie de butoane, aranjate orizontal şi care sunt acţionate în sus/jos, ca în cazul comenzilor de la bordul elicopterelor.
Ajunşi la descrierea părţii tehnice, trebuie să menţionăm că francezii nu au elaborat o varianta „4×4” şi nici nu se gândesc s-o facă. Totuşi, au pregătit un sistem de control al tracţiunii, numit Grip Control, care ajusteaza electronic comportamentul fiecărei roţi în funcţie de suprafaţa de deplasare (iarbă udă, noroi sau zăpadă).

Ţinuta de drum reprezintă un atu al lui 3008. În pofida dimensiunilor sale, acesta se înclină puţin în viraje. Acest lucru este facilitat de un sistem “roll-control”, care are rolul de a menţine poziţia maşinii cât mai orizontală. Acest sistem hidraulic, montat pe puntea din spate, controlează presiunea din amortizoare, mărind-o sau micşorând-o prin intermediul unui recipient montat între roţi.
Noul model are 4 motorizări cu transmisii automate şi manuale – 1,6 VTi (120 cp şi 160Nm), 1,6 THP (150 cp şi 240 Nm), 1,6 HDi FAP (110 cp şi 240 Nm) şi 2,0 HDI FAP (150 cp şi 340 Nm).

Am reuşit să testăm versiunile 1,6 THP (150 cp şi 240 Nm) şi 1,6 HDi FAP (110 cp şi 240 Nm). Motorului 1,6 THP nu ai ce să-i reproşezi, oferă o putere suficientă, iar cuplul de 240 Nm este atins la 1400 rot/min. După un astfel de motor, dieselul de 110 cp ni s-a părut neinteresant. Totuşi, acesta are avantajele sale – econom şi un cuplu suficient.
Pentru a concluziona voi spune că modelul 3008 nu are nimic ieşit din comun. Designul exterior îi va impresiona doar pe fanii acestui brand. Interiorul este mult mai interesant şi se deosebeşte de ce ne-a oferit Peugeot până acum. Lipsa sistemul integral de tracţiune ar putea să-i ştirbească din popularitate, mai ales că în Republica Moldova, SUV-urile au priză mai mare la cumpărători decât crossover-erele.

Comentarii