lukoil-banenr

Organismul TUeV Nord din Hanovra a realizat un studiu care vine cu concluzii sumbre privind singurele unităţi alimentate cu benzină care vor ajunge să propulseze toate maşinile noi vândute în Europa până la sfârşitul acestui deceniu. Potrivit respectivului studiu, motoarele cu injecţie directă de benzină emit cu până la 1.000 de ori mai multe particule decât unităţile convenţionale cu aprindere prin scânteie, respectiv de 10 ori mai multe particule decât motoarele diesel moderne.

bodybuilding

Emisiile de particule au crescut la acest nivel din cauza tehnologiei de injecţie directă de benzină, spun specialiştii. Practic, presiunea suplimentară cauzată de regimul de funcţionare al acestui sistem de injecţie tinde să producă o cantitate mai mare de particule. Ciudat lucru, dacă ne reamintim că tocmai presiunea înaltă de injecţie a benzinei în camera de combustie le oferă noilor motoare comportamentul pe care consumatorii îl apreciază atât de mult şi emisiile de CO2 reduse pe care le solicită normele europene. La motoarele diesel este monitorizată şi taxată emisia de particule, în timp ce cantitatea de particule emisă de motoarele cu aprindere prin scânteie nu este luată în considerare la taxarea autoturismelor echipate cu aceste propulsoare, fiind preferată taxarea emisiilor de CO2 ale acestora.

diselok

Reprezentanţii asociaţiei germane spun că există o soluţie la această problemă, iar costul său este mai mic decât un kit hands-free, dar acest lucru se va răsfrânge asupra consumatorilor, care vor ajunge să plătească mai mult pentru motorizările alimentate cu benzină doar fiindcă acestea au fost adaptate să respecte anumite norme de mediu impuse de Uniunea Europeană.

Comentarii