lukoil-banenr

A aparut a 11-a generatie Toyota Corolla in Japonia

Numele Toyota Corolla a aparut pe piata auto in 1966, de atunci fiind vandute pe intreg mapamondul mai mult de 39 de milioane de exemplare – practic, in acest moment Toyota Corolla este cel mai vandut model din istoria auto, titulatura pe care promite sa si-o pastreze si in anii urmatori, gratie acestei a 11-a generatii proaspat lansate in Japonia.

bodybuilding

diselok

Noua Toyota Corolla pentru japonezi nu se dezminte, venind cu un stil foarte calm si un aspect usor mai pretentios decat al precedentei generatii. Totusi, in afara partii frontale, cu o grila suficient de proeminenta, in rest Corolla japoneza mizeaza pe aceeasi forma clasica a caroseriei si un caracter familiar foarte puternic.

Contrar asteptarilor, noua Corolla Axio (aceasta fiind denumirea sedanului la japonezi) are un gabarit usor mai mic decat al actualei generatii, insa interiorul se anunta ceva mai spatios si cu o ergonomie mai buna. Stilul clasic este continuat si in habitaclu, unde designerii au mizat pe simetrie si concentrarea comenzilor in cat mai putine zone.

De remarcat gruparea instalatiilor de climatizare si multimedia in partea centrala a bordului, astfel incat s-a eliminat asa-numita „consola centrala”, in fata schimbatorului existand acum un spatiu destul de mare de depozitare a obiectelor nu prea mici. Spatiul pe locurile din spate se anunta suficient de generos pentru un sedan compact, lucru valabil si pentru portbagaj.

Noua Toyota Corolla japoneza dispune si de o versiune break (denumita Fielder), care vine cu un design simplist, fara experimente, oferind, bineinteles, un spatiu mai mare pentru bagaje si o modularitate mai buna. Pentru noua Corolla se ofera chiar si un program de personalizare TRD, cu accesorii aerodinamice, acestea schimband putin aspectul masinii, fara a-i conferi, insa, un look sportiv.

Din punct de vedere al motorizarilor, a 11-a Corolla ofera pe piata japoneza trei motoare pe benzina, de 1,3 litri, 1,5 litri si 1,8 litri, mentindandu-si astfel imaginea de masina familista nepretentioasa si economica. Lansarea noii generatii Corolla a fost facuta chiar de presedintele companiei, Akyo Toyoda, care, cu aceasta ocazie, si-a amintit ca prima sa masina a fost o Corolla 1600 GT second hand, din a patra generatie.

Pe plan european, insa, lucrurile vor sta cu totul altfel in ce priveste noua Toyota Corolla, al carei debut este pregatit pentru Salonul Auto Paris 2012. In primul rand, se pare ca japonezii vor renunta la numele Auris – acesta a fost preferat pentru versiunea hatchback, o data cu lansarea noii compacte japoneze in 2006, in timp ce Corolla a ramas sa desemneze doar versiunea sedan.

In al doilea rand, noua generatie Corolla va miza pe un design mult mai agresiv si dinamic, in contradictie cu modelul proaspat lansat in Japonia (vezi aici randarile). Practic, noua Corolla va continua linia lui Yaris, iesind din anonimat si adresandu-se unei clientele mai pretentioase. In plus, noua Corolla va primi din nou in gama versiunea break, de asemenea cu un aspect mai sportiv.

In privinta motoarelor, pe langa cele pe benzina Corolla europeana va beneficia si de motoare diesel, dar si de motorizarea hibrida cunoscuta de pe actuala Auris Hybrid si care promite sa fie cea mai buna oferta de compacta hibrida de pe piata. Insa pentru dezvaluirea secretelor noii Corolla mai trebuie sa asteptam pana in toamna, la salonul parizian.

Comentarii