lukoil-banenr

Pe vremea când Porsche era mult mai independent, cam prin anii ’80, inginerii germani au creat o adevărată torpilă pe roţi fiind capabilă de performanţe uluitoare, comparate doar cu un Buggatti al zilelor noastre.

bodybuilding

Prezentat în 1986, Porsche 959 reprezenta cel mai rapid sportcar admis pentru utilizarea pe drumurile publice. Graţie propulsorului boxer în şase cilindri, cu un volum de lucru de 2.847 de centimetri cubi, turbo-aspirat, dar şi a masei totale de numai 1.450 de kg, sportiva putea ajunge cu uşurinţă la viteza de 314km/h, iar sprintul de la zero la prima sută putea fi efectuat în numai 3.7 secunde, fără mari probleme.

diselok

porsche-959-with-low-mileage-can-be-yours-for-145-million-photo-gallery_1

Raportat la supercarurile zilelor noastre, aceste cifre nu sunt chiar cele mai cosmice, având în vedere că un sedan premium cum ar fi noul Cadillac CTS-V sau MB E63 AMG sunt capabile de aceleaşi performanţe, însă pentru acele timpuri, în urmă cu aproximativ 30 de ani, Porsche 959 era terifiant de rapid!

porsche-959-with-low-mileage-can-be-yours-for-145-million-photo-gallery_4

Modelul din imagini are un parcurs de numai 16.500 de kilometri pe odometru şi se prezintă în condiţii foarte bune. Iată de ce, Copley Motorcars, în proprietatea cărora se află acest bolid produs în 1987, este în drept să ceară nu mai puţin de 1.45 milioane de dolari! De menţionat că nici preţul de start al maşinii, atunci când a fost lansată nu era unul foarte accesibil. Mai exact, Porsche 959 pornea de la 227.000 de dolari!

porsche-959-with-low-mileage-can-be-yours-for-145-million-photo-gallery_5

porsche-959-with-low-mileage-can-be-yours-for-145-million-photo-gallery_2

Comentarii