lukoil-banenr

Acesta trebuia să fie noul Saab 9-3

bodybuilding

Un set de Imagini publicate de britanicii de la Autocar ne dezvăluie cum ar fi arătat înlocuitorul modelului Saab 9-3 dacă firma auto suedeză nu ar fi intrat în faliment în luna decembrie 2011. Sub denumirea internă Project 540, automobilul era bazat pe noua platformă Phoenix dezvoltată de suedezii de la Saab şi ar fi trebuit să fie prezentată în premieră mondială în 2012.

diselok

Modelul a fost desenat de americanul Jason Castriota care, aşa cum ne arată imaginile, s-a inspirat din clasicul Saab 900 pentru partea din spate a maşinii, în timp ce partea frontală aduce a Audi A5, iar motivul pentru acest design vine chiar de la echipa de cercetare a celor de la Saab, care a spus că potenţialii clienţi ai noului model ar fi putut veni din tabăra simpatizanţilor Audi.

Platforma Phoenix a fost dezvoltată pentru a putea fi modificată uşor de-a lungul generaţiilor viitoare ale modelelor Saab şi a fost bazată pe tehnica „interfeţelor comune pentru componente”, începută de producătorul de camioane Scania, cei de la Scania au lucrat împreună cu inginerii Saab la platforma Phoenix, care a fost gândită pentru a sta la baza unui nou model 9-5, lung de cinci metri, şi a unei limuzine de 5,2 metri pentru pieţele asiatice.

Compania suedeză Saab a fost cumpărată în 2000 de către General Motors, după care a fost vândută către constructorul olandez de supermaşini Spyker în anul 2010. În decembrie 2010, Saab a intrat în faliment, iar în vara lui 2012 a fost cumpărată de un joint-venture chinezo-japonez, care a anunţat că va construi, din 2013, un vehicul electric bazat pe ultima generaţie a modelului 9-3.

Comentarii