lukoil-banenr

Iată că după mai bine de 13 ani de când a fost prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt, emblematicul grand tourer al companiei Aston Martin, modelul DB9, a ajuns la vârsta de pensionare. Anunţul a fost făcut oficial în spaţiul virtual, de către reprezentanţii companiei, prin intermediul reţelei de socializare Tweeter.

bodybuilding

Momentul de adio a fost surprins la uzina unde era asamblată sportiva, în Gaydon, iar în imagini apar ultimile nouă exemplare care urmau să treacă inspecţia finală, înainte să părăsească fabrica.

diselok

Hernik Fisker a fost cel care a schiţat maşina şi i-a dat viaţă, iar ulterior maşina a cunoscut o sumedenie de versiuni şi modificaţii. Motorul V12 de 6.0 litri era capabil să catapulteze GT-ul de la zero la 100 km/h în puţin peste 4.1 secunde iar viteza maximă se apropia de pragul celor 300 km/h. De-a lungul timpului, unitatea pe benzină, aspirată natural a fost modernizată şi îmbunătăţită astfel că în 2012 deja, acelaşi motor dezvolta în jur de 517 cai putere şi 620 Nm de cuplu motor.

Toate bune şi frumoase până aici. Însă odată cu debutul succesorului său, modelul Aston Martin DB11, vechiul DB9 pleacă într-o vacanţă bine meritată. Noul bolid este mai puternic, mai uşor şi mai performant. Acesta utilizează rezervele unui propulsor V12 de 5.2 litri, twin-turbo aspirat capabil să livreze roţilor punţii spate în jur de 600 cai putere şi cam 700 Nm de cuplu motor. Transmisia cu opt rapoarte ZF face tot posibilul ca acceleraţia de la zero la prima sută să dureze nu mai mult de 3.9 secunde, în timp ce viteza maximă atinsă se ridică la puţin peste 320 km/h.

aston-martin-db9-2 Aston-Martin-DB9-4 Aston-Martin-DB9-GT-3

Comentarii