lukoil-banenr

Adio, Mercedes-Benz SL!

Mercedes-Benz SL Class a fost, pina de curind, cel mai longeviv roadster produs de grupul Daimler. Intrata in productie in 2002, generatia care tocmai a iesit din scena pe 5 decembrie a fost asamblata la fabrica din Bremen, Germania.

bodybuilding

diselok

Uzina a fost locul in care s-a produs si fosta generatie de Mercedes SL, a carei cariera de 12 ani pe piata auto o apropie de recordmanul din gama germanilor, off-roaderul G Class. In total, fabrica a produs din 1989 si pina acum, nu mai putin de 370.000 de exemplare ale roadsterului.

Probabil cel mai dorit SL din toate timpurile ar putea fi considerat legendarul SL 73 AMG, un lup in blana de miel, echipat cu un monstru mecanic de 7,3 litri si 595 CP, ce reusea un sprint de la 0 la 100 km/h de 5,8 secunde si atingea o viteza maxima de 298 km/h, fara limitare electronica. Niste cifre ravasitoare pentru nivelul anului 1995.

Ultimul SL din actuala generatie a iesit de pe linia de productie echipat cu motorizarea V6 de 3,5 litri si 315 CP, afisind culoarea Grey Iridium, precum si numarul de exemplare produse din generatia lui, pus la vedere, chiar pe parbriz: 169.434 masini.

Codificat intern drept R320, cabrioletul dotat cu hard-top a beneficiat de doua facelifturi, unul moderat, primit in 2006, iar altul in 2008, acesta din urma implementind o parte frontala orientata dupa Mercedes-Benz CLS.

Acea parte a fanilor roadsterului german care erau si impatimiti ai produselor Apple au un motiv in plus sa regrete faptul ca SL ajunge la finalul carierei. Acesta era automobilul pe care Steve Jobs il conducea in fiecare zi, fara numar de inmatriculare.

Viitorul SL va intra pe in fabricatie pe 15 decembrie 2011, urmind sa fie prezentat oficial in cadrul Salonului Auto de la Detroit, de anul viitor. Prima jumatate a lui 2012 va fi marcata de lansarea roadsterului pe piata europeana.

Comentarii