lukoil-banenr

Compania Mercedes-Banz a prezentat oficial cea de-a treia generaţie a utilitarei Sprinter. Modelul face parte din conceptul Internet of Things şi va fi disponibil cu tracţiune faţă, spate şi inegrală. La fel acesta va putea fi configurat în circa 1.700 de variante posibile, care diferă de tipul şasiului şi caroseriei, de înălţimea şi lungimea vehiculului, de trenul de propulsie, de dimensiunile benei sau numărul de locuri pentru pasageri.

Pilot Autoexpert

Toate variantele de Sprinter vor avea posibilitatea de a fi echipate cu sistemul modern de multimedia MBUX, care recent a fost prezentat pentru prima dată pe noul A-Class şi, cu sistemul Mercedes PRO Connect. Datorită acestuia vehiculele vor face parte dintr-o reţea, cu ajutorul căreia şoferii unui parc de automobile vor putea comunica între dînşii printr-un messenger, iar administratorii parcurilor auto vor putea de la distanţă gestiona maşinile şi primi informaţii precum nivelul rămas de combustibil în timp real. Deasemenea managerii vor putea lua legătura cu fiecare şofer îm parte sau cu un grup anumit pe care îl formează tot el.

Noul Mercedes Sprinter, este propus clienţilor în şase variante ale caroseriei, începând de la o simplă utilitară până la un microbus cu 20 de locuri pentru pasageri. La fel sunt disponibile cinci variante de lungime a ampatamentului, începând cu 3250mm până la 4325mm. Capacitatea de încărcare depinde de modificaţie şi porneşte de la 2,5 tone până la 5,5 tone.

În modelul de vârf al utilitarei, cu cea mai înaltă şi lungă caroserie, încap circa 17 metri cubi de mărfuri sau şapte europaleţi. Secţiunea de mărfuri poate rămâne cu podea de metal, sau acoperită cu lemn ori plastic.

Pe lângă variantele cu tracţiune spate şi tracţiune integrală, care erau propuse până acum, noul Sprinter va fi disponibil şi cu tracţiune faţă. Această variantă va fi capabilă să transporte cu 50 de kilograme mai mult, iar capacitatea maximă de încărcare va atinge cifra de 4100 de kilograme. Sprinterul cu tracţiune faţă se va echipa cu o cutie automată cu şapte rapoarte, iar variantele cu tracţiune integrală şi pe puntea spate vor primi p cutie automată cu şapte trepte.

Toate vrsiunile înafară de cele cu tracţiune integrală, vor putea fi opţional echipate cu  arcuri lamerale pe spate, întărite cu fibră de carbon. Inginerii Mercedes declară că această decizie va permite de a mări capacitatea maximă de încărcare cu 12 kg şi de a spori confortul. Pentru celelalte versiuni va fi propusă o suspensie pe aer pentru suspensia din spate.

Mercedes Sprinter cu tracţiune spate se va vinde pe piaşa europeana echipat cu un propulsor diesel de 2,1 litri volum, disponibil în versiuni de 114, 143 şi 163 de cai putere. Modelul cu tracţiune faţă va primi aceleaşi motoare cu aceleaşi versiuni de putere, însă va adăuga şi o modificare care va forţa prpulsorul până la 177 CP, disponibilă însă în exclusivitate pentru maşinile reutilate în vehicule recreaţionale. La fel se va păstra şi modelul ce foloseşte un diesel de 3.0 litri, care dezvoltă 190 CP şi 440 Nm.

Producătorul va începe a primi comenzile pentru noul Mercedes Sprinter în luna iunie a anului 2018, vehiculele fiind asamblate la uzinele din Ludwigsfelde şi Düsseldorf.

Comentarii