lukoil-banenr

Takata, unul dintre cei mai importanți furnizori de airbaguri la nivel mondial, determină un număr masiv de recall-uri pentru producătorii japonezi de maşini. Scandalul accelerației neintenţionate, care a determinat Toyota să recheme peste 12 milioane de maşini în 2009, este o bagatelă faţă de airbagurile care au în centrul atenţiei compania japoneză Takata.

bodybuilding

Până în prezent au fost rechemate peste 17 milioane de maşini, în principal ale producătorilor japonezi, începând cu anul 2008. Honda a fost cel mai grav afectată, iniţiindu-se deja o campanie de rechemări la nivel mondial, inclusiv în Europa. Astăzi, Toyota şi Nissan au anunțat un număr masiv de rechemări, de peste 6,5 milioane de maşini, datorate aceleiași probleme cu airbagurile marca Takata.

diselok

11264406_509300849218011_154775945_n

Toyota va rechema în jur de 5 milioane de maşini produse între 2003 și 2007, dintre care 1,27 milioane pe continentul european. Este vorba de Yaris, Corolla și alte modele. Nissan, la rândul său, va rechema 1,56 milioane de mașini produse între 2004 și 2007, dintre care 563.000 de mașini în Europa. Nici Toyota, nici Nissan nu au raportat decese din accidente datorate airbagurilor defecte produse de Takata, dar cel puțin șase persoane au fost ucise de schije provenite de la airbagurile Takata instalate în mașini Honda.

Aparent, forţa exploziei cu care se declanşează airbagurile Takata este atât de mare, încât proiectează în habitaclu bucăți de metal și material care pot provoca răni grave sau chiar moartea ocupanților.

Comentarii