lukoil-banenr

Audi A3

A trecut ceva timp de când a doua generatie de A3 (si actuala) a fost prezentata la Salonul Auto de la Geneva. Se întâmpla în 2003. Astazi, în cadrul aceluiasi eveniment, producatorul din Ingolstadt ne dezvaluie succesorul la tron în segmentul hatchback-urilor premium. Prezentat initial în versiune cu trei usi, A3 este anuntat în toate versiunile de caroserie posibile, inclusiv în varianta Sportback si Cabriolet. Pentru pietele din SUA si China este pregatita si o versiune sedan în patru portiere.

bodybuilding

Daca la exterior, unui ochi neavizat o sa-i ia ceva timp ca sa-si dea seama ca este noul A3, interiorul este redesenat de la zero si echipat în stilul premium al fra?ilor mai mari.

diselok

O alta modificare majora este platforma MQB a grupului VAG, care debuteaza pe A3 si pe care vor fi construite viitoarele modele din seria A1 – A5 Sportsback. Unul din avantajele platformei modulare (pe lânga cel al costurilor scazute de productie) este scaderea în greutate, sesizabila si în cazul lui A3.

Un 1.4 TFSI ajunge sa cântareasca doar 1.175 kg, cu 80 mai putin decât modelul similar al generatiei secunde. La partea de sasiu, noul A3 primeste o suspensie MacPherson pe puntea fata si una multi-link pe spate.

Nu numai formele sunt asemanatoare genera?iei precedente, ci si dimensiunile: singura diferenta sesizabila este latimea cu 12mm mai mare fata de anteriorul A3. Asta în cazul în care ochiul tau poate face diferenta. Cu toate ca este cu 1 milimetru mai scurt, noul A3 are un ampatament marit cu 2,3 cm – lucru care influenteaza în mod benefic spatiul la interior. Iar latimea marita face posibila acomodarea a trei pasageri pe bancheta din spate. Iar portbagajul, cu un volum de 365 de litri, se poate mari – prin rabatarea banchetei – pâna la 1100 de litri.

Dar, dupa cum ziceam si dupa cum au zis si inginerii, s-a pus mult accent pe interior, unde vei fi rasfa?at cu materiale de cea mai buna calitate si cu o configuratie intuitiva a butoanelor de comanda.

Cireasa de pe tort este reprezentata de controller-ul MMI (omologul iDrive-ului) – regasit, de regula, pe limuzinele producatorului – prin intermediul caruia pot fi controlate toate functiile principale. Sistemul de infotainment este completat cu un display de 7” în cazul echiparii de top si de 5,8” pentru celelalte. Tot în cazul echiparii de top, MMI-ul primeste si un touch-pad pentru a minimaliza distragerea atentiei soferului în timpul utilizarii, în felul acesta fiind micsorat si numarul de butoane adiacente.

Sub capota, A3 primeste, pentru început, doua motorizari pe benzina si un diesel, venite din familia de motoare modulare a grupului VAG. Mezinul benzinar este un 1.4 TFSI de 120 CP, care cere 5,2 l/100 km. Daca vrei mai multa putere, 1.8 TFSI îsi pune la dispozitie 180 CP, în schimbul a 5,6 l/100 km, dupa spusele producatorului. De asemenea, pentru 1.8 este anuntat si quattro.

Singurul diesel din gama este un 2.0 TDI de 143 de cai-putere, totodata fiind si cel mai frugal dintre toate: 4,1 l/100 km.

Ca motorizari viitoare sunt anuntate 1.6 TDI (care se lauda cu un consum si mai mic – 3,8 l/100 km) si 1.2 TFSI – care va înlocui vechiul 1.6 MPI.

Transmisia este asigurata de o cutie manuala cu sase rapoarte (pentru 1.4 TFSI si 2.0 TDI) si S Tronic-ul în sapte trepte, pe 1.8 TFSI.

Versiunea S3 va primi motorul 2.0 TFSI de 265 CP si tractiune integrala. Iar daca esti anti-putere si pro-ecologie – exista posibilitatea (neconfirmata) ca A3 sa primeasca si versiune hibrid.

Comentarii