lukoil-banenr

Tot mai mulți producători de automobile din ziua de astăzi, ajung să își păteze reputația după asemenea cazuri de rezonanță. Iar cel mai recent a avut loc în România. Iată povestea unui Audi care a stat mai mult în service decât în garajul proprietarului.

Pilot Autoexpert

Pe scurt, poprietarul acestui Audi A7 a procurat mașina de la dealerul oficial, din showroom, unde a fost în calitate de mașină de teste și prezentare. Chiar dacă avea deja 11.000 de kilometri rulați, mașina mai avea garanție 18 luni de zile, așa că David, proprietarul actual a decis să co cumpere.

Însă deja din primii kilometri pe șosea, noul A7 a început să dea de știre că vrea înapoi, în service. Mai întâi cutia a cedat, apoi sistemul de navigație, apoi iluminarea, după care plafonul și tot așa, rând pe rând mașina procurată din showroom s-a dovedit a fi un mare necaz, iar oficialii au tot dat din umeri zicând că au făcut tot ce le stă în puteri.

Chiar dacă românul a plătit bani grei pe o mașină de clasa premium, defecțiunile frecvente l-au adus în pragul disperării când a decis că le declară război celor de la Audi, susținând că producătorul german ”îi are de proști”.

A schimbat 4 cutii de viteze, role, reglat faruri, a schimbat cablajuri de mașină, a schimbat amortizoare, șuruburi, uleiuri și tot ce vrei, iar din 10 luni de garanție cumulativ a stat vreo trei în service! Toată istoria, scrisă de proprietar și preluată de pe 4tuning.ro, o puteți citi mai jos.

”Buna ziua,
Numele meu este Rusescu David George,sunt administrator al societatii RM Motors Company si utilizator al unui autoturism Audi A7 cu numar de inmatriculare B-770-ATS, serie caroserie WAUZZZ4G1BN001055.

Am achizitionat acest autoturism in urma cu aproape doi ani de zile ,acesta fiind second hand,avand o vechime de aproximativ sase luni de la data primei inmatriculari,circa 11500 km rulati,fiindu mi prezentat ca masina ce a fost expusa in Romania la lansarea modelului A7 ,ca nu are nici o problema tehnica si ca oricum mai beneficiaza de garantia data de producator de aproximativ 18 luni de zile.

Inca din primii km rulati cu acest autoturism am sesizat un sirenaj la cutia de viteze in treapta a 7 si zgomote la rotile din fata sub forma de tupanituri.M am deplasat cu ea la reprezentanta Serpico din Craiova,le am semnalat problemele,am efectuat o proba de drum impreuna cu dansi,mi au explicat ca intradevar problemele semnalate sunt reale dar ca trebuie sa mai rulez acest autoturism pt a putea fi facuta o diagnosticare corecta.

Am inteles acest lucru,am fost de acord cu dansii intrucat ma lovesc si eu frecvent de aceleasi probleme in cadrul firmei mele care are acelasi obiect de activitate.Am plecat de la dansii relativ linistit ,fara sa banuiesc ce o sa ma astepte in lunile urmatoare cu acest autoturism.
Incerc sa va relatez si dumneavoastra si sa argumentez ,in acelasi timp , faptul ca sunt indreptatit de a intreprinde actiuni impotriva fabricii Audi si a produsului de o foarte proasta calitate ce mi-a fost vandut .

Primul drum cu aceasta masina l am facut in concediu in Italia,unde am ramas fara navigatie,fiind fortat sa innoptez intr-o anumita localitate intrucat nu aveam harti si se intunecase,,,,acest lucru poate fi verificat prin rezervarea facuta pt 7 zile in Croatia,pe numele meu,plecand pt o zi de aici catre Italia am fost nevoit sa fac un popas de o noapte in localitatea Sirmione .

Aceasta problema a navigatiei fusese semnalata catre Serpico la14135km pe bord,impreuna cu lumini avertizare usi arse si deasemenea lumini manere exterioare usi arse.
Intrucat problema cu navigatia era aleatoare,am acceptat explicatia celor de la service ca asteapta o informare de la fabrica pt rezolvarea acestei probleme.Am parcurs circa 10000km in afara tarii dupa care am revenit la sevice,intucat autoturismul tupanea foarte rau pe puntea fata,cutia de viteze avea un sirenaj asurzitor,luminile la usi erau arse,navigatia facea probleme permanente,nu mai functiona nici sistemul audio,haionul facea zgomot la actionare.

La 25809km pe bord am deschis contract de service la Serpico pt remedierea problemelor mentionate mai sus.Dupa aproximativ trei saptamani de zile am ridicat masina cu cutie viteze inlocuita,perne aer impreuna cu amortizoare inlocuite,cablaj navigatie inlocuit,lumini exterioare usi inlocuite.spre surprinderea mea cutia de viteze nu mai avea sirenaj dar avea intreruperi,zbiceli in timpul functionarii.Cei de la service mi au explicat ca trebuie sa parcurg 500km cu aceasta si ca totul va revenii la normal.

Asa am si facut,am plecat cu autoturismul spre Sibiu,ca sa isi invete mersul ,crezand ca isi face rodajul mult mai bine in exterior.Abia m am intors cu masina in Craiova,,,,cutia de viteze trosnea,avea socuri mari la schimbarea treptelor si mai mult de atat ,cand doream sa o opresc pe loc,cutia ramanea cuplata in treapta 3 sau 2,tendinta masinii oricat as fi calcat frana era sa mearga inainte.

Revenit la Serpico,acestia mi au spus ca o sa-mi faca inca odata setari de baza si ca exista si o informare despre aceste probleme si ca totul o sa fie rezolvat.Mi au dat o inapoi dupa citeva zile si mi au spus ca sa merg din nou cu ea ca trebuie iar sa si invete mersul.
Asa am si facut pt cateva saptamani ,dar problemele se inmulteau:cutia tot asa zbicea,la franare fata spate trosneau rotile,coloana de volan troncanea,luminile pe timp de noapte nu erau eficiente.

Am dus o iar la service.Spre surprinderea celor de la Serpico pe langa toate cele reclamate de mine,dansii au constatat si scurgeri de ulei la cutia de viteze ce fusese schimbata.
Masina a mai stat cateva saptamani in service pana s a luat decizia de a fi dusa la PBN,lucru cu care am fost de acord,chiar am dus o personal.

Dupa trei saptamani de stat acolo,problema principala,cea cu cutia de viteze cu smucituri si cu pierderi de ulei a fost rezolvata.Trosniturile la roti au fost remediate pt cateva sute de km,asa fusese informarea fabricii,haionul nu era rezolvat dar nu era o problema majora pt mine,trosniturile fata spate se mentineau,dar nu le am mai luat in seama,important era ca merge cutia de viteze.

Toate acestea se petreceau cind masina avea pe bord32559km.

Ca sa nu va spun ca inainte de a pleca cu ea spre PBN a crapat o rola de la cureaua de accesorii motor,era intro zi de simbata dupa ora 14,rola pe care am platit o iar prin amabilitatea celor de la Serpico aceasta a fost inlocuita de catre dansii dupa orele de program in acea zi.

Tot anul trecut,in data de01 11 2012 m am intors cu autoturismul in Bucuresti in PBN,unde la dorinta mea mi au fost facute setari de baza pe faruri si reglajele acestora,lucrari pe care le am achitat,fiind satul de maniera de abordare a fabricii care de fiecare data te pune sa astepti o informare sau orice altceva.Problema cu farurile s-a remediat.

Pe perioada iernii aceasta masina a stat in garaj ca sa fie protejata. Acum doua saptamani cand am scos o la plimbare am constatat cu stupoare pete de ulei sub ea. La 37824km cat are acum masina este din nou in service de doua saptamini la Serpico.

Autoturismul este iesit din garantie de aproape patru luni de zile,iar acum fabrica le transmite celor de la Serpico ca accepta post garantie inlocuirea catorva suruburi si a unei garnituri de la cutia de viteze iar manopera o plateste clientul.

Apreciez bunavointa celor de la Serpico care mi au transmis ca suporta dansii manopera,nu am nimic sa le reprosez nici lor nici celor din PBN,dar nu mi a venit sa cred ca asta este solutia fabrici Audi in rezolvarea unei probleme pt care un autoturism de peste 100000euro nu a functionat corespunzator pe perioada garantiei mai bine de 10 luni de zile,a stat in reparatie in reprezentantele acreditate de catre dansii mai bine de trei luni de zile,a iesit din garantie cu multiple probleme reclamate de catre client si nerezolvate de catre dansii sub pretext ca nu exista momentan solutie tehnica.

Va aduc la cunostiinta ca doresc sa refuz acest produs,sunt cetatean european si am drepturi precum au si cetatenii Germaniei,de saptamana viitoare o sa apelez la un translator pt a trimite acest e-mail si catre fabrica Audi si mai mult decat atat o sa mi instiintez firma de avocatura de intentiile mele.

Totodata masina va fi adusa si plimbata prin Bucuresti pe o platforma,avand inscriptionate pe ea mare parte din problemele semnalate.V a fi informata toata mass-media,voi transmite pe toate retelele de socializare filmulete cu aceasta masina si cu problemele ei.Voi continua acest demers cu masina pe platforma in marile orase ale tarii.

Incerc respectuos sa va fac sa intelegeti ca nu am nimic,nicio nemultumire pe care sa doresc sa mi o manifest fata de cineva din Romania,vreau in schimb sa iau atitudine fata de fabrica Audi,care pe noi romanii ne considera probabil prostii Europei.

Atat cat o sa pot eu sa fac o sa fac, probabil sa le diminuez vanzarile in Romania macar cu cateva procente,dar nu este posibil ca aceleasi probleme de garantie in Germania sa fie rezolvate asa cum trebuie,iar in Romania sa si bata joc dar in schimb sa le explice romanilor ce standarde ridicate trebuie sa existe de la parte de vanzari pana la service.

Si dumneavoastra daca ati fi avut atatea neplaceri din cauza unui produs foarte prost dar foarte scump,probabil ati fi avut aceeasi atitudine fata de ceea ce se intimpla.Am asteptat doua saptamini un raspuns de la fabrica cu care sa fiu de acord.

Va multumesc frumos,

RUSESCU DAVID GEORGE tel 0723208361/0744208361

Mai jos este raspunsul celor de la Porsche Romania:

Stimate domnule Rusescu,

Am primit mesajul dumneavoastra si am luat la cunostinta solicitarea pe care cu mare amabilitate ati inaintat-o.

Prin prezenta, va comunicam ca regretam situatia despre care ne informati si in acest sens dorim sa va aducem la cunostinta faptul ca atat dealer-ii autorizati Audi indicati in mesajul inaintat, cat si Porsche Romania (prin asistenta tehnica oferita retelei de service-uri Audi), au efectuat toate demersurile necesare in ceea ce priveste diagnosticarea si remedierea in acord cu prevederile fabricantului dar si a relatiilor contractuale asumate cu referire la garantie, a tuturor solicitarilor inaintate cu referire la autoturismul dumneavoastra.

In momentul de fata, neconformitatea despre care ne informati are ca solutie tehnica data de fabricant ce consta in etansarea suprafetelor asa cum v-a fost descris si de catre dealer-ul Serpico. In ceea ce priveste aceasta reprocedura apreciem ca dealer-ul Serpico este in masura sa efectueze o astfel de interventie care, conform standardului fabricantului, reprezinta solutia pretabila situatiei prezente.

Adoptarea unei alte solutii in afara celei propuse de catre fabricant nu poate face obiectul unei decontari sub incidenta gestului comercial care a fost propus.

Va multumim pentru solicitare, iar pentru oricare alta situatie de interes comun va rugam sa nu ezitati sa contactati dealer-ul dumneavoastra Audi.

Cu deosebit respect,

Radu PETRICA
Customer Care – technical adviser
Departament Tehnic
PORSCHE Romania S.R.L.
Tel.: +40 21 208 37 58
Fax.: +40 21 203 29 22
e-mail: Radu.Petrica@porsche.ro

Comentarii