lukoil-banenr

Odată cu lansarea noului A45 AMG, Mercedes în 2013 declanşa ofensiva în segmentul hot-hatch-urilor premium: compacta din Stuttgart beneficia de un motor nou, cu doar patru cilindri, capabil să livreze 360 de cai putere. Era singurul propulsor de serie din lume capabil să ofere un asemenea potențial dintr-o capacitate de numai 2.0 litri. Mercedes a reușit astfel să se bucure încă de o primire bună din partea publicului.

bodybuilding

Motivaţi de reuşita rivalilor germani, dar şi dornici să doboare noi recorduri, inginerii Grupului Volkswagen promit să dărâme recordul Mercedes. Miza? Să construiască cel mai puternic motor cu patru cilindri din lume. Acesta va avea la bază actualul „benzinar” de 2.0 litri, cu numele de cod EA888. Motorul deja își îndeplinește datoriile pe modele sportive cum sunt Audi S3 şi Volkswagen Golf GTI, însă este programat pentru o transformare radicală.

diselok

Transformarea respectivă îi va aduce un nou set de cilindri, un turbocompresor de mari dimensiuni, o altă evacuare şi un nou sistem de management al motorului (ECU).

Viitorul motor EA888 este aşteptat sub capota viitoarelor modele Audi S3 Plus (despre care se zvonește că va sta între S3 și RS3 cu 5 cilindri) și Audi TT Mk. III, cu o putere record: aproximativ 375 de cai putere şi un cuplu motor de 500 de Nm. Același motor l-ar putea primi și modelul Volkswagen Golf R Evo, conceptul căruia va debuta la Salonul Auto de la Beijing din acest an.

 

Comentarii