lukoil-banenr

În cadrul unui eveniment dedicat, constructorul german de automobile din Ingolstadt a prezentat jurnaliştilor o nouă motorizare, care promite să bulverseze industria auto cu ajutorul unui nou sistem de combustie. Audi ne propune o nouă filosofie, cea de rightsizing şi nu downsizing. Ce înseamnă asta şi cu ce se mănâncă aflaţi în cele ce urmează. 

bodybuilding

Noul propulsor are un volum de lucru de până la 2000 centimetri cubi şi dezvoltă „numai” 190 de cai putere. Aceeaşi unitate este capabilă să producă până la 310 cai putere, în caroseria unui Audi TTS, însă nu acesta este scopul principal urmărit de germani, ci eficienţa noului propulsor. Oficialii susţin că unitatea pe benzină dispune de un cuplu motor de cel puţin 320 de Nm care poate fi accesat pe o plajă de turaţii cuprinsă între 1.450 şi 4.400 de rotaţii pe minut. Iar un alt criteriu foarte important, după cum vă spuneam, este eficienţa acestuia! Astfel consumul mixt de carburanţi nu depăşeşte limita de 5 litri / 100km!

diselok

Iar dacă ar fi să ne referim la ceea ce Audi a numit rightsizing, atunci termenul este explicat prin dezvoltarea de motoare care au un volum şi un randament de lucru, pe potriva dimensiunii şi greutăţii maşinii, dar şi care poate fi exploatat în condiţii zilnice fără a crea un oarecare disconfort, forţând conducătorii auto să tureze mai mult motorul pentru a obţine cifrele garantate pe foaie.

La construcţia noului motor au fost utilizate părţi componente din aliaj uşor şi care reduc rezistenţa la înaintare, totodată inginerii de la Audi l-au dotat şi cu tehnologii care reduc timpul de „încălzire” la prima pornire. Mai multe detalii tehnice puţi afla urmărind link-ul către comunicatul de presă oficial.

Comentarii