lukoil-banenr

Audi vine cu o nouă supriză pentru Salonul de la Geneva

După ce a dezvăluit primul său SUV de performanţă, Audi continuă astăzi seria premierelor pentru Salonul Auto de la Geneva cu primul său compact hybrid alimentat la priză.

bodybuilding

diselok

La standul producătorului cu ”patru inele” unul dintre staruri va fi şi prima materializare a titulaturii e-tron, dedicată modelelor electrice şi hybride. Pentru a merita acest indicativ, A3 e-tron beneficiază de un tren de propulsie hybrid compus dintr-un motor pe benzină de 1.4 litri TFSI şi unul electric.

Unitatea convenţională cu patru cilindri dezvoltă 150 de cai putere şi este ajutată de un motor electric capabil de 75 kW, echivalentul a 100 de cai. Unitatea cu zero emisii este poziţionată în cutia automată e-S-tronic, proaspăt dezvoltată, cu şase rapoarte în dotare.

Puterea combinată a sistemului hybrid ajunge la 204 cai, în vreme ce cuplul motor se opreşte la 350 Nm. Acesta din urmă se resimte diferenţiat: momentul motor oferit de unitatea electrică se resimte între 0 şi 2000 de rotaţii, iar cel al unităţii convenţionale între 1750 şi 4000 de rotaţii.

Cu o acceleraţie de la 0 la 100 de km/h realizată în 7.6 secunde şi o viteză maximă ce se opreşte la 222 km/h, A3 e-tron nu face compromisuri la capitolul performanţă.

Adevăratele performanţe apar însă când ne uităm în fişa de eficienţă – potrivit calculelor făcute de organismele europene de măsurători, Audi A3 e-tron poate consuma doar 1.5 litri/100 de km, în vreme ce emisiile se opresc la 35 g/km – lucru realizabil datorită faptului că modul electric pur poate asigura o autonomie de 50 de kilometri şi o viteză maximă de 130 km/h.

Comentarii