lukoil-banenr

Autoproducătorul BMW aniversează 40 de ani de la primul său vehicul electric

Primului vehicul electric BMW era construit pentru Jocurile Olimpice de la Munchen din 1972. Iniţial, constructorul german a construit două prototipuri electrice bazate pe 1602, echipate cu motoare electrice de 43 CP şi cu 12 baterii convenţionale de 12V. Primele electrovehicule de la BMW erau capabile să accelereze de la 0 la 50 km/h în 8 secunde, iar viteza lor maximă era de 100 km/h, autonomia acestora fiind de numai 30 de kilometri, în condiţiile în care o încărcare dura 14 ore.

bodybuilding

diselok

Ulterior, BMW a lansat modelul LS Electric, echipat cu sistem de frânare regenerativ. Acesta putea să accelereze de la 0 la 50 km/h în 11.4 secunde, având un motor mai puţin puternic decât primul prototip, oferea aceeaşi autonomie şi avea mai puţine baterii. În 1980, cei de la BMW au pregătit modelul 325iX Electric – avea baterii NaS, care ofereau o densitate a energiei triplă faţă de cea a acumulatorilor convenţionali cu plumb. Pe lângă sistemul de tracţiune integrală, acest vehicul electric accelera de la 0 la 50 km/h în 9 secunde şi putea să parcurgâ până la 150 kilometri cu o singură încărcare.

Primul vehicul exclusiv electric de la BMW este conceptul E1, prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt din 1991. Respectivul concept avea panouri de caroserie din plastic, un şasiu din aluminiu şi un motor electric de 43 CP. BMW E1 accelera de la 0 la 50 km/h în 6 secunde, atingea o viteză maximă de 120 km/h şi putea să parcurgă până la 150 km cu o singură încărcare. Aici ne teleportăm în timpurile noastre, când BMW şi Mini au oferit o serie de vehicule electrice în regim special, folosite pentru a pregăti viitorul BMW i3. Acest model 100% electric e programat să debuteze în producţia de serie în cea de-a doua parte a anului viitor.

Comentarii