lukoil-banenr

Bertone Nuccio celebrează un secol de design italian

Casa de design torineză marchează propriul centenar prin conceptul Nuccio, maşina ce aduce un tribut atât maşinilor legendare italiene, cât şi lui Giuseppe Bertone.

bodybuilding

diselok

Înfiinţată în 1912 la Torino, de Giovanni Bertone, celebra casa italiană de design a cunoscut adevărata dezvoltare , odată cu preluarea acesteia de către fiul fondatorului, Giuseppe. Poreclit Nuccio, acesta transformat micul atelier într-o afacere înfloritoare, iar astăzi, la o sută de ani de la începuturi, modelele emblematice desenate de italieni sunt adevărate legende ale lumii auto.

Lancia Stratos, Lamborghini Countach a doua generaţie de Maserati Quattroporte sau mai noua Alfa Romeo GT sunt maşini ce nu mai au nevoie de nicio prezentare. Italienii îşi sărbătoresc centenarul, prin prezentarea conceptului Bertone Nuccio, un studiu ce sintetizează valorile Bertone şi temele de design folosite de italieni de-a lungul timpului.

Nuccio a fost realizat de Mike Robinson şi atrage privirea instantaneu, prin forma radicală şi constrastul cromatic. Partea frontală afişează o ţinută marţială, marcată de blocurile optice integrate într-un singur element. Partea inferioară nu foloseşte un grilaj tipic modelelor de serie, ci un „fagure” cu un efect vizual futurist.

Capota este aproape inexistentă, montanţii frontali pornind chiar de pe aripile frontale. Plafonul este cel mai surprinzător element vizal al maşinii, surprinzând nu doar prin portocaliul ţipător, ci şi prin cele două evazări din dreptul geamurilor. Linia mediană laterală ar putea fi interpretată drept un S foarte stilizat, iar partea din spate contiună linia maşinii.

Plafonul portocaliu se „sparge” în cei doi montanţi posteriori, dar continuă şi cu un segment ce se prelungeşte până pe eleronul discret. La fel ca şi farurile, blocurile optice din spatele maşinii sunt grupate într-o singură baghetă luminoasă, iar negrul impecabil al caroseriei constrastează plăcut cu eşapamentul cromat.

Interiorul nu este cu nimic mai prejos faţă de exteriorul extravagant, astfel că jocul dintre portocaliu şi negru este păstrat şi în habitaclu. Ceasurile de bord sunt um mix între digital şi analog, iar lipsa lunetei a dus la dotarea maşinii cu o cameră video pentru marşarier, ce proiectează imaginile pe un display de 26 inchi. Chiar dacă maşina celor de la Bertone este doar un concept aniversar, perspectiva pe care o aduce asupra supercarurilor italiene este una de-a dreptul incitanta.

Comentarii