lukoil-banenr

BMW intenţionează să revizuie gama de propulsoare diesel cu volum de până la 2.0 litri. Inginerii germani vor instala un turbocompresor, care să funcţioneze alături de o turbină. Astfel că noţiunea TwinPower Turbo va căpăta un nou sens.

FLYONE

Dacă până acum era utilizată turbina twinscroll, care funcţiona atât la turaţii joase cât şi la turaţii înalte, iată că întreg sistemul de admisie va fi revizuit. În circuit urmează să fie incluse turbocompresoarele cu geometrie variabilă, pentru turaţiile mici, iar turbina să intervină doar la turaţii înalte.

diselok

Decizia vine în contextul în care BMW tinde să satisfacă şi mai mult cerinţele impuse de instituţiile pentru protecţia mediului, iar o astfel de complexitate mecanică îşi are avantajele sale. Modificaţiile aduse vor contribui la reducerea consumului de carburant, ceea ce implicit atrage reducerea emisiilor nocive. Puterea însă rămâne aceeaşi, în jur de 190 PS pentru modificaţiile 20d.

Alături de motoarele în patru cilindri, B47, aceluiaşi tratament vor fi supuse şi motorizările în trei cilindri, de 1.5 volum. Aşadar, consum redus, eficienţă crescută, emisii nocive mai puţine şi, important de menţioant, motoare mai silenţioase. Iată ce ne rezervă BMW în viitor.

Comentarii