lukoil-banenr

Marii constructori auto sunt nevoiți să investească sume enorme în devoltarea vehiculelor electrice, care în ultimul timp devin tot mai populare pe piață. Încă un fapt de ce aceștia sunt impuși să producă mașini pur electrice sunt normele de poluare tot mai drastice.

Pilot Autoexpert

Creșterea flotei de modele electrice și de unități vândute ale acestora urmează să aibă un impact pozitiv asupra prețului final de comercializare, iar unele studii arată că EV-urile vor ajunge la costuri similare cu cele pentru mașinile tradiționale, către anul 2025.

Totuși, mai există producători importanți din industria constructoare de automobile care nu împărtășesc aceste presupuneri și susțin că vehiculele electrice niciodată nu vor fi mai ieftine decât cele echipate cu motoare convenționale.

“Niciodată, niciodată, niciodată” a fost reacția șefului departamentului de dezvoltare de la BMW, Klaus Fröhlich.

“Este foarte simplu. Pentru mașinile cu baterii de 90-100 kWh, doar costul bateriilor este cuprins între 10.000 și 15.000 de euro. Cu aceiași bani poți produce o întreagă mașină convențională”, a adăugat oficialul.

Defapt, prețul considerabil mai mare al vehiculelor electrice este principalul motiv pe piețele din Europa, din cauza căruia achiziția acestor vehicule nu beneficiază de o stimulare financiară pe măsură.

Cele mai recente studii, care au luat în calcul piața auto din Statele Unite și Europa arată că, prețul bateriei reprezintă în prezent circa jumătate din costurile totale ale unei mașini electrice. Analiștii însă anticipează că prețurile bateriilor vor scădea cu circa 77% în perioada cuprinsă între anii 2016 și 2030.

Comentarii