lukoil-banenr

BMW anunţă o nouă versiune Seria 7 pentru piaţa din China. Este vorba despre modelul entry-level, 730Li, echipat cu un propulsor pe benzină, în patru cilindri şi un volum de 2.0 litri! Comparat cu generaţia precedentă 730i, noul agregat produce 252 de cai putere şi 350 Nm de cuplu motor, faţă de 258 CP şi 310 Nm.

bodybuilding

Din ce observăm, unitatea turbo-aspirată are cu numai 6 CP mai puţin faţă de motorul de 3.0 litri instalat în caroseria F02, însă cei 40 Nm de cuplu motor „în plus” sigur vor face diferenţa în condiţii reale de trafic, mai ales că noul G12 este şi mai uşor faţă de predecesorul său. Să nu vă sperie volumul mic al motorului B48, acesta este utilizat şi pe versiunea plug-in hybrid 740e (sau X5 xDrive40e), unde vine cuplat la transmisia automată cu opt rapoarte şi este asistat de un motor electric.

diselok

Deocamdată, noul BMW 730Li va fi disponibil numai pe piaţa chinezească, începând cu luna martie a lui 2016, însă mai târziu, va ajunge să fie comercializat şi pe continentul european, devenind cel mai accesibil Seria 7 din gama producătorului bavarez de automobile!

Personal, nu mă încântă ideea unui Seria 7 propulsat de un motor cu patru cilindri, însă dacă ar fi să ne orientăm doar după fişa tehnică şi performanţele înscrise acolo, atunci este de înţeles tendinţa constructorilor auto de a minimiza nu doar costul achiziţiei şi cheltuielile de întreţinere şi mentenanţă, dar şi de a respecta normele de poluare tot mai strigente. Se pare că în viitorul apropiat vom vedea tot mai multe limuzine propulsate de motoare de dimensiuni mult mai mici decât ne-am obişnuit până acum. Mi-e frică să mă gândesc la un Seria 7 cu motor în trei cilindri 😀

Comentarii