lukoil-banenr

Producătorul de automobile BMW a dat lovitura din nou cu un model capabil să dea o lecţie bună unor supercaruri de renume cum sunt Ferrari sau Lamborghini. Sportiva poartă numele de BMW M4 GTS şi astăzi a debutat oficial pe pagina bavarezilor!

bodybuilding

BMW a prezentat astăzi în premieră cel mai teribilist şi mai exclusiv ///M car produs vreodată. Acesta preia estafeta modelelor M3 GT, M3 CSL, M3 GTS şi M3 CRT şi devine primul M4 „evoluat”. Acum divizia M GmbH revine în atenţia pasionaţilor de maşini duse la extrem care poartă cu multă graţie emblematicul M!

diselok

Noul model va fi limitat la un număr de numai 700 de modele şi este dedicat aniversării a 30 de ani de la lansarea legendarului BMW M3 în caroseria E30, a cărui producţie în serie a început în anii 1986. Ediţia specială M4 GTS va fi disponibilă şi pe continentul Nord American, iar asta înseamnă de fapt că europenilor le revin ceva mai puţine modele. Până a deveni oficial, BMW M4 GTS a reuşit să se impună cu un record personal pe circuitul Nürburgring-Nordschleife, unde a obţinut un timp de numai 7.28 minute, dovadă a faptului că este un automobil special proiectat pentru a-ţi trăi viaţa în reprize de pit stop. Cu toate astea, GTS-ul este omologat şi pentru utilizarea pe drumurile publice, devenind astfel una dintre cele mai rapide maşini „road-legal”.

P90199437_highRes_resize

Originile noului M4 GTS nu fac decât să ne întărească afirmaţiile de mai sus, iar o sugestie la performanţele sportcarului bavarez, înlătură orice urmă de îndoială că acesta va fi noul punct de reper în segmentul său. Sub capota din carbon se regăseşte laureatul mai multor premii obţinute consecutiv, benzinarul twin-power turbo de 3.0 litri volum, modificat lejer pentru a obţine 500 de cai putere şi 600 Nm de cuplu motor. Aceste cifre se datorează noului sistem de injecţie cu apă, care nu doar că a facilitat creşterea puterii nominale al unui M4 „obişnuit”, dar contribuie şi la menţinerea indicilor de CO2 (194g/km) şi a consumului de numai 8.3 litri la sută! Fiind supus unei diete severe, masa totală a lui BMW M4 GTS a coborât la limita de 1510 kilograme, ceea ce se traduce într-un raport de 3 kg pentru fiecare cal putere livrat roţilor punţii spate. Toate acestea luate în cumul i-au permis noului M4 GTS să dezvolte o viteză maximă de 305 km/h, iar prima sută la oră este atinsă în numai 3.8 secunde!

P90199449_highRes_resize

Transmisia M Double Clutch Transmission (M DCT) are grijă ca fiecare unitate de CP să fie livrată roţilor spate (285/39 R20) cu precizie maximă, iar acolo diferenţialul blocabil face legea. În ce priveşte suspensia maşinii aflaţi că inginerii bavarezi au optat pentru un set de coilover-e, special setate pentru a face faţă cu brio performanţelor noului M4 GTS. Şi pentru că aspectul estetic al maşinii nu este deloc de neglijat BMW a păstrat vopseaua mat-lucioasă, sub care se ascund o mulţime de elemente de caroserie fabricate din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP), jantele unicate de 19 inch pe faţă şi 20 pe spate, şi în premieră blocurile optice cu OLED, tehnologie care la ora actuală doar BMW are acces şi care în viitorul apropiat va fi utilizată şi pe maşinile produse în serie.

Interiorul este foarte spartan şi conservator, lipsit pe alocuri de elemente absolut „inutile” într-un automobil de circuit, cum sunt spre exemplu mâinerele interioare ale portierelor, sacrificate pentru o masă totală redusă. Scaunele de tip scoică sunt cu până la 50% mai uşoare faţă de cele standard oferite într-un BMW M4, iar pe lângă asta îţi asigură şi o îmbrăţişare pe măsură. Opţional, pentru mai multă asperitate, clienţii vor putea opta pentru pachetul Clubsport Package care include un roll-cage instalat în locul banchetei spate, un extinctor dar şi centurile de siguranţă cu prindere în şase puncte.

P90199425_highRes_resize

P90199426_highRes_resize

P90199428_highRes_resize

P90199429_highRes_resize

P90199430_highRes_resize

P90199431_highRes_resize

P90199432_highRes_resize

P90199433_highRes_resize

P90199434_highRes_resize

P90199435_highRes_resize

P90199436_highRes_resize

P90199438_highRes_resize

P90199439_highRes_resize

P90199440_highRes_resize

P90199441_highRes_resize

P90199442_highRes_resize

P90199443_highRes_resize

P90199444_highRes_resize

P90199445_highRes_resize

P90199446_highRes_resize

P90199447_highRes_resize

P90199448_highRes_resize

P90199450_highRes_resize

P90199451_highRes_resize

P90199452_highRes_resize

P90199453_highRes_resize

P90199454_highRes_resize

P90199455_highRes_resize

P90199456_highRes_resize

P90199457_highRes_resize

P90199458_highRes_resize

P90199459_highRes_resize

P90199460_highRes_resize

P90199461_highRes_resize

P90199462_highRes_resize

P90199463_highRes_resize

P90199464_highRes_resize

P90199465_highRes_resize

P90199466_highRes_resize

P90199467_highRes_resize

P90199468_highRes_resize

P90199469_highRes_resize

P90199470_highRes_resize

P90199471_highRes_resize

P90199472_highRes_resize

P90199473_highRes_resize

P90199474_highRes_resize

P90199475_highRes_resize

P90199476_highRes_resize

P90199477_highRes_resize

P90199478_highRes_resize

P90199479_highRes_resize

P90199480_highRes_resize

P90199481_highRes_resize

P90199482_highRes_resize

P90199483_highRes_resize

P90199484_highRes_resize

P90199485_highRes_resize

P90199486_highRes_resize

P90199487_highRes_resize

P90199488_highRes_resize

P90199489_highRes_resize

sursa: bmwpower.md via BMW

Comentarii