lukoil-banenr

BMW Seria 3 Gran Turismo

bodybuilding

BMW Seria 3 Gran Turismo reprezintă noul model de nişă al mărcii bavareze. Seria 3 GT va debuta la Salonul Auto de la Geneva, unde va fi expus în premieră mondială. Versiunea Gran Turismo a lui BMW Seria 3 doreşte să îmbine genele dinamice ale berlinei cu versatilitatea Touring-ului. Seria 3 GT este primul model cu eleron spate activ, care este ridicat şi coborât automat în funcţie de necesităţile aerodinamice ale automobilului.

diselok

BMW a încercat să introducă un nou concept în clasa medie cu acest model, care va juca un rol deosebit în gama Seria 3. Pe lângă silueta elegantă a acestui model, Seria 3 GT se mândreşte şi cu un interior spaţios, fără să renunţe la abilităţile dinamice sau la elemente practice. Pasagerii celor trei locuri din spate vor remarca nivelul de spaţiu disponibil, găsit în cele mai dese cazuri la bordul automobilelor din clasa mare. Cei de la BMW spun că noul Seria 3 GT oferă un nivel la spaţiul pentru picioare comparabil cu cel oferit la bordul lui Seria 5, valoarea efectivă fiind încadrată între actualele Seria 5 şi Seria 7.

În raport cu Seria 3 Touring, Seria 3 Gran Turismo este cu 200 de milimetri mai lung, dintre care ampatamentul reprezintă o diferenţă de 110 milimetri. Înălţimea a crescut cu 81 de milimetri în raport cu aceeaşi versiune. La interior, toţi pasagerii primesc o poziţie pe scaun ridicată cu 59 de milimetri, menită să asigure un acces mai facil şi mai multă vizibilitate. În raport cu versiunile Sedan şi Touring ale Seriei 3, noul Seria 3 GT oferă 70 de milimetri de spaţiu în plus pentru genunchii ocupanţilor. Seria 3 GT punctează la capitolul spaţiu şi la portbagaj, acesta având o capacitate de 520 de litri, cu 25 mai mare decât cel al lui Seria 3 Touring. În cazul în care bancheta spate fracţionabilă 40:20:40 este pliată complet, aceasta oferă până la 1.600 litri. Plus, bancheta din spate are un spătar care poate fi înclinat cu până la 19 grade, în 15 trepte.

Hayonul are o deschidere de 1.120 * 618 milimetri şi este operat electric. Această funcţie este oferită standard, dar cei de la BMW oferă un echipament opţional care include deschiderea fără atingere a portbagajului dacă şoferul are cheia în buzunar şi duce piciorul sub senzorul montat în bara de protecţie spate. Zona destinată şoferului este inspirată puternic din cea de la bordul noii generaţii a Seriei 3. Modelul se mândreşte şi cu dotări precum afişaj Head-Up full-color şi gama de tehnologii BMW ConnectedDrive.

BMW Seria 3 Gran Turismo poate fi echipat cu cinci motorizări diferite, dintre care trei sunt alimentate cu benzină, iar două sunt diesel-uri. Acestea oferă între 143 şi 306 CP şi folosesc tehnologia BMW TwinPower Turbo. Iniţial, toate versiunile de motorizare sunt oferite în standard alături de tracţiune spate şi o transmisie manuală cu şase trepte. Opţional, BMW oferă o transmisie automată cu opt trepte pentru toate versiunile de motorizare. Indiferent de transmisia sau motorizarea aleasă, Seria 3 GT este echipat cu funcţia Auto Start-Stop.

Seria 3 Gran Turismo se remarcă şi prin o aerodinamică îmbunătăţită faţă de cea a Seriei 3, care îl ajută să-şi reducă consumul de carburant în compania tehnologiilor Efficient Dynamics. Printre acestea se numără sistemul de recuperare a energiei cinetice, indicatorul de schimbare a treptelor şi sistemul de comandă a dispozitivelor auxiliare. Folosind modul de rulare ECO PRO şi funcţia Eco Pro Route, şoferul poate creşte economia de carburant cu până la 20%.

La fel ca în cazul gamei Seria 3 F30, BMW oferă trei linii diferite de echipare pentru noul Seria 3 GT, numite Sport Line, Luxury Line şi Modern Line, completate de pachetul M Sport, oferit opţional. Fiecare dintre cele trei linii de echipare prezintă trăsăturile sale definitorii, care pleacă de la culoarea „nărilor” grilei faţă, combinaţiile de culori de la interior, modelele de jante disponibile şi ajunge până la culorile de pe cheia de contact.

BMW Seria 3 Gran Turismo are o suspensie reconfigurată, un sistem de direcţie electric, distribuţie 50:50 a maselor între punţi şi o caroserie întărită torsional. În standard, modelul are jante din aliaj de 17 inch, iar manevrabilitatea sa îmbină confortul cu dinamica. Puntea faţă prezintă o suspensie realizată din numeroase compenente din aluminiu, pe când puntea spate multi-link are cinci braţe menite să asigure contactul optim dintre roată şi asfalt în orice situaţie. Sistemul de frânare al lui Seria 3 GT prezintă şi el numeroase elemente din aluminiu, menite să reducă masa aflată în miscare. Clienţii care doresc mai mult dinamism pot comanda o suspensie M Sport, o suspensie adaptivă, un sistem de frânare M Sport şi o direcţie sport variabilă.

Gama de tehnologii ConnectedDrive de la BMW are noi funcţii odată cu noul Seria 3 Gran Turismo – Eco Pro Route, care face echipă cu sistemul de navigaţie BMW Professional pentru a reduce consumul de carburant. Analizând situaţia din trafic, profilul drumului care va fi parcurs şi stilul de condus al şoferului, sistemul propune o serie de recomandări pentru a mări autonomia şi pentru a reduce consumul de carburant cu până la 20%.

Cu exepţia funcţiei de reducere a consumului de carburant, BMW ConnectedDrive oferă acces la BMW Live şi BMW Online, pentru ca şoferul să dispună de servicii suplimentare, în funcţie de piaţa pe care va fi vândut automobilul. Aplicaţiile BMW ConnectedDrive includ şi suport internet, web radio şi reţele sociale.

Comentarii