lukoil-banenr

În 2016 BMW marchează un jubileu important, 100 de ani de activitate. Cu această ocazie, germanii au hotărât să lanseze o ediţie aniversară a modelului i8 care va avea index-ul s.

bodybuilding

În fond, noul model va fi o versiune mai puternică a modelului de serie i8 plug-in-hybrid şi va purta numele de cod M100. Modelul este dezvoltat în cadrul proiectului condus de Roberto Fedeli, care a părăsit recent Ferrari fiind angajat de către cei de la BMW.

Noul sport car hybrid va păstra tracțiunea integrală şi va fi disponibil în două variante de motorizări, ambele cu peste 500 cai putere ceea ce ar însemna aproximativ cu 150 cp mai mult în comparaţie cu actualul i8.

diselok

BMW-i8-13_resize

Prima versiune va fi propulsată de un twin-turbo de 2.0 litri volum cu patru cilindri şi aproximativ 320 CP agregat cu un motor electric de 204 CP. Cea mai extremală versiune va fi pusă în mişcare de motorul de 3.0 litri volum, Twin-Power Turbo, în şase cilindri de 480 CP şi unul electric de 109 CP!

Pentru a face faţă puterii crescute, suspensia va avea setări mult mai rigide iar frânele vor fi imbunatăţite. Mai mult, se vorbește că şi aerodinamica va fi revizuită în vederea unui coeficient mai bun. Totuşi, noul i8s va avea o masă mai mare, lucru care va afecta performanțele maşinii. Astfel, cea mai modestă versiune va putea face sprint-ul pînă la 100 km/h în 3.5 secunde, sau cu 0.5 secunde mai rapidă decît modelul actual. Datele tehnice ale celei mai puternice versiuni încă nu se cunosc la fel cum nu este cunoscut nici preţul, dar cu siguranţă că nu va fi unul foarte accesibil.

BMW-i8-1_resize

Ne-am bucura dacă odată cu renunţarea la motorul în trei cilindri de 1.5 litri, bavarezii ar elimina şi sistemul audio care imită sunetul motorului, lăsând sunetul natural al motoarelor turbo-aspirate! Sperăm desigur să vedem şi careva modificări la nivel de design care ar evidenţia un i8S în stradă.

BMW-i8-2_resize

BMW-i8-3_resize

BMW-i8-6_resize

BMW-i8-10_resize

BMW-i8-11_resize

Comentarii