lukoil-banenr

BMW X5 a ajuns la a treia generaţie

BMW X5 a ajuns şi la a treia generaţie a sa! Aceasta vine la 14 ani de la debutul primei generaţii şi are în spate doi predecesori care au reuşit să cumuleze peste 1.3 milioane de unităţi vândute. Germanii de la BMW spun că X5 este inventatorul clasei Sports Activity Vehicle, liderul căreia este tot X5. Însă trebuie să nu uităm şi despre Mercedes-Benz ML, lansat cu doi ani înainte de debutul lui X5, clasificat drept Sports Utility Vehicle, dar încadrat acelaşi segment cu BMW X5.

bodybuilding

diselok

Noul BMW X5 merge pe aspectul evoluţiei şi dezvoltă nuanţele generaţiilor precedente. Grila faţă a noului X5 este cea mai mare dintre cele folosite până acum de cei de la BMW, iar fantele de aerisire din bara de protecţie faţă au început să semene cu cele folosite de modelele M.

Odată cu noua generaţie a lui X5, BMW adaugă două idei noi în materie de individualizare: Design Pure Experience şi Design Pure Excellence. Şi asta nu e tot, pe lângă cele două, există şi pachetul M Sport, iar elementele interioare şi exterioare pot fi comandate în aproape orice fel de combinaţie, ceea ce asigură un număr mare de opţiuni de personalizare.

Habitaclul noului BMW X5 preia o inspiraţie puternică din cel al lui Seria 5, după cum a făcut şi prima generaţie a SAV-ului. Design-ul interior al lui X5 nu are scopul de a şoca audienţa, ci de a asigura un ambient plăcut, atât pentru clienţii noi ai mărcii, cât şi pentru clienţii mai vechi, care vor să primească o versiune îmbunătăţită a experienţei premium cu care sunt obişnuiţi.

A treia generaţie a lui X5 are un interior şi mai spaţios. Poziţia la volan este mai înaltă, iar ceasurile de bord au fost montate mai jos, pentru a oferi un plus de vizibilitate. Bordul şi ornamentele sale au fost extinse înspre portiere, pentru a asigura un design mai atrăgător. Variabilitatea interiorului a crescut, bancheta spate fiind rabatabilă 40:20:40, iar capacitatea portbagajului a crescut la 650 litri, fiind posibilă atingerea unui volum maxim de 1.870 de litri – în cazul plierii banchetei respective.

La momentul lansării, noul BMW X5 va fi oferit în compania a trei motorizări: xDrive50i, xDrive30d şi M50d M Peformance. Începând cu luna decembrie a anului curent, BMW va oferit şi versiunile xDrive40d, xDrive35i, xDrive25d şi sDrive25d. Cea din urmă este prima versiune diesel cu propulsie spate din gama X5 şi are emisii de CO2 de 149 grame pe kilometru în regim mixt, prezenţa sa fiind legată strict de motive fiscale, unele state favorizând modelele cu emisii reduse de CO 2 sub pragul respectiv.

Cea mai puternică motorizare de la lansare este xDrive50i, care reprezintă o versiune revizuită unităţii V8 TwinPower Turbo, care livrează 450 CP. Pe locul doi se află versiunea M50d, un diesel tri-turbo de 3.0 litri, care livrează 381 CP. BMW spune că noul X5 este mai eficient, toate versiunile fiind echipate cu sistem Auto Start Stop, tehnologie EfficientDynamics, mod Eco Pro şi asistent de conducere proactiv. Astfel, toate motoarele respectă normele Euro 6 şi sunt echipate în standard cu transmisii automate cu opt trepte.

Pentru un plus de dinamism, BMW oferă în lista de dotări opţionale sistem Active Steering (direcţie integrală), suspensie adaptivă M, şi alte elemente de acest gen. Cu excepţia versiunii sDrive25d, noul X5 este oferit cu sistemul Dynamic Performance Control în cadrul pachetelor de suspensie Dynamic şi Professional, care include şi noul sistem xDrive status, un afişaj care prezintă în timp real funcţionarea sistemului de tracţiune integrală de la BMW.

BMW ne uimeşte cu noua generaţie a lui X5 şi la capitolul tehnologii. Astfel, a treia generaţie a lui X5 vine cu Head-Up Display full-color, Night Vision cu sistem de detectare a oamenilor şi animalelor, sistem Dynamic Light Sport, o nouă generaţie a sistemului de asistare la parcare, care include atât un set de camere video, cât şi un sistem de ghidare longitudinală şi laterală, sistem activ de cruise control cu funcţie Stop&Go, servicii Connected Drive bazate pe internet şi altele. În plus, X5 are sistem de avertizare asupra prezenţei pietonilor pe şosea şi poate să frâneze automat în cazul unui impact iminent cu aceştia, precum şi în cazul unei coliziuni frontale iminente.

Debutul oficial al noii generaţii BMW X5 este aşteptat în cadrul Salonului Auto Frankfurt 2013, apariţia sa pe piaţă fiind programată pentru ultima parte a anului curent.

 

Date tehnice BMW X5 xDrive30d

 

  • Combustibil Motorină
  • Motor / cilindri L6
  • Cilindree cmc 2.993
  • Putere (CP) 258/4.000
  • Cuplu (Nm) 560/1.500-3.000
  • Vmax (km/h) 230
  • 0-100 km/h (s) 6.9
  • Tracţiune Integrală
  • Cutie viteze A8
  • Nr. uşi 5
  • Nr. locuri 5
  • Lungime (mm) 4.886
  • Lăţime (mm) 1.938
  • Înălţime (mm) 1.762
  • Greutate (kg) 2.145
  • Ampatament (mm) 2.933
  • Rezervor (litri) 85
  • Portbagaj (litri) 650-1.870

 

X5 xDrive50i – 72730 EUR (incl. 15383 EUR)

X5 xDrive30d – 55810 EUR (incl. 10476 EUR)

X5 M50d – 72470 EUR (incl. 10476 EUR)

Toate au inclus BMW Service Inclusive 5 ani / 100000 km.

Comentarii