lukoil-banenr

Care-i cea mai iute masina?

Undeva in California, intr-un garaj modest din desertul Mojave, mai multi ingineri, condusi de americanul Waldo Stakes, lucreaza la cea mai rapida masina de pe Terra, care ar trebui sa depaseasca viteza de 3.200 de kilometri pe ora, la sol. Modelul pe care Stakes se chinuieste sa-l asambleze se numeste Sonic Wind LSRV, este lung de peste 15 metri si este creat din mai multe parti adunate de la avioane militare, nave spatiale NASA si rachete nucleare.

bodybuilding

„Numele inseamna Land Speed Record Vehicle (Autovehiculul care detine recordul de viteza la sol – n.r.), pentru ca viteza sa va fi de peste 3.200 de kilometri pe ora, un record absolut”, a explicat Waldo Stakes.

diselok

Inginerul american sustine ca toate partile componente ale vehiculului-racheta l-au costat cateva mii de dolari, dar acesta este doar inceputul. El afirma ca va folosi pentru deplasarea masinii un combustibil format dintr-un amestec de metanol si oxigen lichid, care transforma masina intr-o bomba controlata, viteza de deplasare fiind mai mare decat cea a avioanelor hipersonice X-15.

Bolidul britanic, mai putin rapid

Creatia americanului vine ca o replica la masina Bloodhound SSC, creata de britanici si care urmeaza sa fie lansata in acest an, tot pentru a dobori recordul mondial de viteza. Spre deosebire de autovehiculul pregatit de americani, cel britanic ar atinge o viteza de doar 1.600 de kilometri pe ora. Prototipul este propulsat de un motor de avion si de o racheta, care vor face ca autovehiculul sa aiba puterea egala cu cea oferita simultan de 180 de monoposturi de Formula 1.

Lupta pilotilor si lupta sexelor

Daca Waldo Stakes a ales sa proiecteze masina in desertul californian, britanicii au ales ca suprafata de rulare pentru autovehicul un lac secat din Africa de Sud, denumit Hakskeen Pan.Proiectul a fost finantat cu 12 milioane de euro, peste 160 de sponsori aratandu-si sprijinul pentru Bloodhound. „Masina este capabila in mod unic sa demonstreze creativitatea si capacitatile de rezolvare a problemelor de care dau dovada inginerii nostri”, a spus Mark Chapman, inginerul sef al proiectului Bloodhound SSC.Americanii au anuntat ca vor ca masina lor sa fie pilotata de o femeie, in timp ce englezii au declarat deja ca autovehiculul va fi condus de Andy Green, cel care a pilotat si masina ThrustSSC, cu care a doborat precedentul record mondial, in 1997. Daca proiectele vor fi duse cu bine la capat, cele doua noi masini ar depasi astfel viteza sunetului, care este de 1.236 de kilometri pe ora.

Comentarii