lukoil-banenr

Ce trebuie să știi despre viitorul BMW M3 F30

Așteptat la Salonul de la Geneva din primăvara lui 2014, BMW M3 (F30) va veni cu câteva schimbări de direcție.

bodybuilding

diselok

Dacă E46 (și chiar E36 de dinaintea sa) încânta ego-urile posesorilor cu motorul șase-în-linie de sub capotă, următorul (și actualul, E92) îți zdruncină cutia toracică cu huruitul unui V8 cu 420 CP (cu aproape 80 mai mulți decât E46).

Însă toți puriștii M3 au blamat dihania V8, nu pentru că, Doamne-ferește!, nu ar livra, ci pentru că, uhm… nu e „șase-în-linie”. Împreună cu mentalitatea „downsized” căreia mai toți producătorii trebuie să se conformeze (vezi și cazul M5 care a renunțat la V10 în favoarea unui V8 bi-turbo), bavarezii au hotărât să-l aducă în lumina reflectoarelor pe mult-iubitul „șase-în-linie”, doar că nu mai este aspirat, ci bi-turbo, care va dezvolta undeva la 450 CP și 650 Nm. (O versiune „entry-level” o găsești la BMW Seria 1 M Coupe). Transmisia către puntea spate va fi asigurată, cel mai probabil, de către cutia de viteze cu dublu-ambreiaj de pe actualul M5.

Tot de la fratele M5 (și M6), M3 F30 va fi echipat cu un sistem de reglare a amortizoarelor. Diferențialul M va fi și el prezent pe viitorul model. Iar, ca noutate, va avea direcție electro-mecanică.

Comentarii