lukoil-banenr

Despre longevivitatea maşinilor japoneze circulă mai multe mituri. În unul dintre ele se spune că nu există în lume un automobil mai fiabil decât Toyota. Şi, parţial, mitul poate fi considerat un adevăr, aşa cum proprietarii acestor mărci de maşini se numără printre cei mai certaţi cu service-urile auto, adică nu prea le frecventează!

bodybuilding

Un alt mit la fel de răspândit, ţine de indistructibilitatea motoarelor instalate sub capota legendarei Toyota Supra în generaţia a patra, model extrem de popular în rândul amatorilor de tuning. Deşi cel din urmă, poate fi pus la îndoială, aşa cum istoria cunoaşte o sumedenie de cazuri când motoarele nu au rezistat solicitărilor maxime, însă în condiţii de exploatare daily, acestea chiar par a fi veşnice.

diselok

Mai ales dacă vorbim despre un motor 2JZ-GE I6. Cunoscătorii ştiu deja despre ce este vorba însă pentru cei mai puţin familiarizaţi cu gama japonezilor, vă comunicăm că este un motor cu şase cilindri în linie şi un volum de 3.0 litri, aspirat natural. Acelaşi propulsor se regăseşte şi pe Lexus SC300 sau IS300. Un motor simplu, fără pretenţii şi după cum veţi vedea mai jos, foarte rezistent.

Iar dacă exemplarele de pe ebay, se pot lăuda cu „doar” 150.000 de mile parcurse, cifre absolut uşor de atins şi pentru alte mărci, atunci maşina lui Dale Thomas, îi va lăsa fără replică chiar şi pe cei mai sceptici. Odometrul acesteia indică un parcurs de tocmai 837.629 de kilometri (520,590 mile), distanţă acoperită cu motorul original, fără reparaţii şi doar cu mentenanţa tehnică obişnuită!

Cei 220 de cai putere, oferiţi în stoc de motorul japonez, nu sunt chiar cifrele cu care te poţi prezenta la cursele ce amintesc de Fast and Furios, însă chiar şi aşa, Supra se laudă cu un sprint de la zero la prima sută la oră în mai puţin de şapte secunde.

Toyota-Supra-CSP-1 Toyota-Supra-CSP-2 Toyota-Supra-CSP-4 Toyota-Supra-CSP-5

Comentarii