lukoil-banenr

Cel mai mic motor din clasa compactă, disponibil pe Ford Focus

Downsizing-ul nu este doar o modă în industria auto. O demonstrează filiala europeană a celor de la Ford, care implementează motorul EcoBoost de 1,0 litri pe Ford Focus, marcând o premieră importantă în clasa compactă. Astfel, Ford Focus va primi sub capota sa un motor în trei cilindri, ce foloseşte tehnologia turbo pentru o eficienţă sporită în consum şi valori excelente ale emisiilor poluante.

bodybuilding

diselok

Motorizarea va fi disponibilă în două versiuni de putere. Cea de 100 CP va oferi un consum mediu de 4,8 l/100 km, în timp ce propulsorul de 125 CP promite o valoare de 5,0 l/ 100 km. Acesta este al treilea membru al familiei de agregate EcoBoost, după cele de 1,6 şi 2,0 litri, şi înlocuieşte binecunoscutul motor aspirat de 1,6 litri.

Conform producătorului european, noul EcoBoost de 1,0 litri, care a fost dezvoltat de inginerii britanici ai centrelor de proiectare de la Dunton şi Dagenham, ar putea fi aşezat pe o singură coală de hârtie cu dimensiunea A4. Motorul face parte dintr-o generaţie complet nouă, ce vizează plaja de putere de până la 130 CP.

Ford va pune noul propulsor la dispoziţia clienţilor din Europa începând cu luna februarie, iar preconizările arată că preţul maşinilor echipate cu acesta va fi mai mic decât al Ford-urilor Focus dotate cu actualul motor de 1,6 litri. Alte modele ce vor beneficia de propulsorul EcoBoost în trei cilindri vor fi C-MAX, Grand C-MAX, precum şi viitorul monovolum B-MAX, ce urmează să fie asamblat la Craiova.

Comentarii