lukoil-banenr

Cel mai puternic AUDI Q5

Audi au făcut-o din nou. Au câștigat detașat cursa de 24 de ore de la Le Mans. De fapt, au făcut-o într-un stil care ar trebui să încurajeze restul echipelor să se retragă din campionat și să caute alte sporturi cu motor mai simple.

bodybuilding

diselok

În schimb, câștigătorii nu numai că și-au prevăzut victoria zdrobitoare, dar au pregătit și un nou model cu care să celebreze acest rezultat. SQ5 TDI se vrea a fi mai mult decât un Q5 dopat cu multă putere, pentru că după cum îi spune și numele, acesta este primul „S” adevărat din gama „Q” și cel dintâi „S” din istoria Audi care poartă un diesel sub capotă.

Și ce motor este acest diesel! Cu o cilindree de 2.967 cmc, acest motor în configurație V6 reușește, mulțumită unei perechi de turbosuflante dispuse în serie, să producă o putere maximă de 313 CP și un cuplu de 650 Nm – disponibil între 1.450 și 2.800 rot/min. Acest rezultat este datorat unei optimizări masive a întregului motor, sistemul de răcire, supapele, pistoanele și sistemul de ungere fiind special proiectate pentru acest concept de înaltă performanță.

Audi SQ5 accelerează până la 100 km/h în 5,1 secunde și atinge o viteză maximă de 250 km/h – evident limitată electronic. Consumul declarat ar trebui să se cifreze în jurul valorii de 7,2 l/100 km, și nu pare deloc o valoare greu de atins, pentru că sportivul SUV împachetează toate tehnologiile posibile în acest sens: sistem start&stop, management termal inovator sau sistem de ungere controlat electronic.

De transmisia puterii la cele patru roți se ocupă o cutie de viteze automată cu opt rapoarte tiptronic (DSG-ul nu poate transmite 650 Nm), iar sistemul quattro beneficiază de tehnologia torque-vectoring pe puntea spate.

Evident, toate celelalte sisteme de conducere ale mașinii au fost îmbunătățite deoportivă. De exemplu, direcția este acum demultiplicată mai scurt și mai directă, pentru un plus de precizie, iar suspensia sport nu doar că ține în frâu masa mașinii pe viraje, dar se asigură și de coborârea gărzii la sol – și implicit a centrului de greutate – cu 30 mm. Jantele disponibile standard au diametrul de 20 inch și încalță anvelope de 255/45, opțional fiind disponibile diverse modele cu diametrul de 21 inch. Printre spițele roților se fac remarcate discurile de frână imense , ținute în frâu de etriere de culoare neagră, imprimate cu sigla S pe puntea față.

La exterior, printre detaliile care-l fac pe SQ5 să iesă în evidență putem enumera grila imensă de culoare gri-platinum, spoilerele redesenate și eleronul de pe lunetă sau barele de ancoraj de pe plafon cu finisaj aluminiu-mat. Rama cromată a geamurilor laterale este susținută și de carcasele oglinzilor, de asemenea cromate în stilul modelelor S.

Noul SQ5 TDI va ajunge în showroom-uri la începutul lui 2013, cu un preț de pornire de 58.500 €. Evident, lista de opționale va fi kilometrică și va cuprinde cunoscutele sisteme Audi Connect și toate programele posibile de asistare a conducerii.

O scurtă analiză a segmentului îl transformă pe SQ5 TDI în lider absolut în ceea ce privește performanțele dinamice. În schimb, nu cu mult timp în urmă, BMW a lansat X5 M50d, care deși este cu o clasă mai sus, îi poate împrumuta lui X3 explozivul motor diesel de 3,0 litri și 380 CP. Preconizăm că nu va mai trece mult și o vom vedea și pe-asta.

Comentarii