lukoil-banenr

Cel mai tare show-room de pe suprafața Pământului

Un bărbat îmbrăcat cu dishdasha și cu gutra pe cap îmi ia mâna, se lasă înspre mine ușor și îmi face o promisiune: „Gândește-te la o mașină – oricare mașină de pe lumea asta. Îți pot face rost de ea. Prețul nu contează. Tu o vrei, eu am să o găsesc. Apoi poți să o cumperi de la mine. Și s-o conduci.”

bodybuilding

diselok

Omul ăsta este Abdullah Al Ketbi, proprietarul Alain Class Motors din Dubai. Și în timp ce îmi sugerează că cea mai nouă cunoștință a lui are acces la cele mai rare supercaruri din lume, este înconjurat de ceea ce ar putea fi descris ca… cele mai rare supecaruri din lume.

Își scutură patru degete, în semn de indiferență, indicând un Rolls-Royce Ghost – „Asta? Mașină ieftină” – apoi îmi indică cel mai strălucitor capăt al show-room-ului al cărui podea este doar marmură. „Avem mult mai bune”, dând capul spre stânga, către un Lamborghini Aventador, apoi spre dreapta, unde se afla unul din cele șase Koenigsegg CCXR existente.

Trei centimetri mai încolo dai peste un Ferrari FF care ascunde după el un F430 Scuderia, care se ghemuiește într-un Murcielago ediție Versace. Întoarce-te și poți contempla un Reventon – cel mai scump Lambo – un Ferrari 458 Italia, un Maybach 57S și un Merc C63 AMG Black.

Locul ăsta este absolut nebunesc. Ridică privirea și găsești două Gallardo decapotabile, un Saleen S7 Coupe, o Pagani Zonda, un Lambo SP LP 670… E o oază de platină. În context religios, e ca și cum i-ai avea pe Iisus, Ghandi, Budda și Lambo SP LP 670 în aceeași încăpere.

După oboseala creată de uimire arunc o privire dincolo de mașini, către cei din încăpere. Chiar dacă este ora opt seara, aici sunt legiuni întregi de personal care manevrează maiestruos tot felul de ustensile. Abdullah zice: „avem cinci oameni care lucrează full-time la spălat și lustruit – mașinile se murdăresc tare afară; astea mai ieftine trebuiesc curățate de două-trei ori pe zi.”

Și prin mai ieftine se referă, desigur, la unele enorm de scumpe. Mașinile care înfruntă zecile de grade de afară sunt un Mercedes SLS, câteva Porsche 911, un Shelby Mustang GT 350, o tripletă Porsche Panamera, un Gallardo, un Hummer H1 și un buggy V8 preparat pentru Baja. „Mai avem nevoie și de doi oameni full-time pentru a le manevra.” Fără nicio urmă de ironie, conchide: „Este o muncă foarte grea.”

„Va fi mai dificil când va trebui să le mutăm în show-room-ul mai mare. Avem cinci filiale în Dubai acum, dar avem nevoie de spațiu. Acesta are 371.000 de metri pătrați, cel nou va fi de 929.000 m2. Afacerea merge bine.”

Păi, așa se pare. Doi oameni aruncă priviri Aventador-ului și murmură între ei, apoi se îndreaptă către Imran Ali Kahn, mâna dreaptă a lui Abdullah. Sunt schimbate câteva șoapte, apoi domnii sunt invitați într-o cameră cu pereți de sticlă. În timp ce îi privește, Abdullah spune: „Imi place Lamborghini. Am vândut unul dintre primele Reventon de pe piață. Pentru 3,2 milioane de euro. Foarte simpatică mașină.”

Clienții au plătit cash. Mulți plătesc cash. Am un client indian; vine în fiecare lună cu o servietă plină de bani.” Ți se pare un pic deplasat? Stai liniștit: „Cam 70% dintre clienții mei împrumută de la bancă sau cu vreo schemă de finanțare. Nu toată lumea îi are disponibili pe toți odată.”

„Cei care au sunt peste tot în lume – primesc comenzi din Rusia, China, America. Dar numai mașini mari”, spune Abdullah, înclinând capul spre Reventon. „Sunt și câțiva cumpărători cu dare în Emirate – o roialitate din Dubai a dorit să vadă o selecție de mașini azi – de asta show-room-ul nu are atât de multe mașini. Am pus șase sau șapte într-un camion – Aston One-77, Bugatti Veyron – și i le-am trimis. Mă va suna în câteva zile și îmi va spune pe care le păstrează.”

„Pentru a-i menține fericiți trebuie să avem servicii pe măsura așteptărilor. Și mașinile trebuie să fie dintre cele mai noi.”

Aflu că multe dintre mașinile din stoc au doar un kilometru sau doi. „Clienții speciali au prioritate – în unele cazuri avem și mașină demo. Știu eu care sunt; am încredere că aceia vor cumpăra mașina.”

Comentarii