lukoil-banenr

Producătorul american de camioane Freightliner, parte componentă a concernului Daimler, a prezentat două camioane electrice, un cap tractor și un camion de dimensiuni medii. Totodată, Daimler Trucks a anunțat despre constituirea subdiviziunii E-Mobility Group, care va fi responsabilă de camioanele electrice din întreaga lume.

Pilot Autoexpert

Cap tractor-ul Freightliner eCascadia, este construit la baza modelului de serie a camionului Cascadia, care face parte din clasa a VIII-a, a clasamentului american de camioane de mare tonaj. În loc de motorul diesel pe care îl găsim în varianta obișnuită, aici sub capotă este instalat un motor electric care dezvoltă tocmai 730 de cai putere.

Capacitatea bateriilor lui eCascadia este de 550 kWh, sau de 5,5 ori mai mare decât sistemului de baterii instalat pe celebrul Tesla Model S în varianta de top P100D. Se presupune că o astfel de baterie cântărește circa patru tone, iar cu o singură alimentare, camionul ar putea parcurge peste 400 de kilometri. Deși pentru un vehicul electric această autonomie este una destul de bună, ea este insuficientă pentru lucrul unui camion, unde mai pui că pentru o alimentare de până la 80% a bateriei chiar și cu cel mia performant și puternic dispozitiv de alimentare, este nevoie de circa o oră și jumătate.

Al doilea model este reprezentat de camionul de dimensiuni medii Freightliner eM2 106, proiectat special pentru distanțe mici. Capacitatea lui de baterii este una mai modestă, de doar 325 kWh, la fel ca și puterea motorului de doar 480 CP. Autonomia declarată este de 370 de kilometri, iar alimentarea bateriei până la 80% cu un dispozitiv Supercharger va dura aproximativ o oră.

Deja în acest an, 30 de exemplare ale celor două modele electrice marca Freightliner vor intra în proces de exploatare în America de Nord. Producția de serie a acestora fiind programată către anul 2021.

Comentarii