lukoil-banenr

Chery Eastar facelift – un Passat chinezesc

Numărul celor care au auzit auzit de Chery Eastar nu este foarte mare, însă merită văzut cum înţeleg chinezii să pună în practică ideea unei berline luxoase de clasă medie.

bodybuilding

diselok

Pentru că putem paria că ultima dată când ţi-ai dorit o maşină, aceasta nu era un Chery, îţi vom reîmprospăta memoria cu privire la această marcă. Renumită, ca mai toate suratele chinezeşti, pentru plagierea unor modele consacrate, Chery a produs acum patru ani chiar şi o decapotabilă. Eastar Convertible era inspirată prea mult din vechiul Daewoo Evanda şi stârnea amuzamentul oricui.

De data aceasta, a venit rândul unui facelift pentru Eastar, iar acesta încearcă să pună maşina în rând cu berlinele de clasă medie de elită, de genul lui Volkswagen Passat. Nu întâmplător am pomenit de Volkswagen Passat, pentru că noul Eastar pare să fi tras destul de mult cu coada ochiului la maşina germană. Dacă la partea frontală nu putem observa decât un design banal şi perfect anonim, nu putem ignora lateralul maşinii, plin de elemente de sorginte VW.

Pliul din partea inferioară a portierelor, linia mediană ce porneşte de la stopuri şi se pierde în dreptul roţii frontale, precum şi forma montantului C, toate par discret preluate de pe Passat. Posteriorul aduce şi el destul de mult cu vedeta germanilor din Volfsburg, chiar dacă aici este vorba mai mult de o impresie generală şi nu de evidenţa dată de anumite detalii. La 4,86 m lungime şi cu un portbagaj de 550 de litri, Eastar poate rivaliza cu cele mai titrate maşini de clasă medie din Europa.

Nici dotarea în care Chery-ul de clasă medie vine nu pare de neglijat: senzori de parcare, cameră vido pentru marşarier, calculator de bord, cruise control, climatizare automată şi sistem de navigaţie. Totuşi, dată fiind „tradiţia” maşinilor chinezeşti de a oferi o siguranţă pasivă precară şi o fiabilitate demnă de bancuri, vor treceani mulţi până ca acestea să merite a fi luate în serios.

Comentarii