lukoil-banenr

Un nou tip de material antiderapant va fi testat, în această iarnă, pe drumurile din Chişinău. Autorităţile spun că este vorba despre clorura de calciu în stare lichidă. Chiar dacă soluţia este de cel puţin zece ori mai scumpă decât sarea, aceasta nu afectează atât de mult asfaltul și nici caroseria mașinilor, scrie publika.md

bodybuilding

Pentru început, autoritățile municipale au procurat din România doar  cinci tone de clorură de calciu, pentru care s-au cheltuit în jur de 80.000 de lei. Pentru a vă face o idee, comparaţi cu sarea, al cărei preţ este de 1.300 lei tona, sau nisipul care costă în jur de 160.

diselok

Însă, nu vă grăbiţi să vă bucuraţi prea mult pentru că lichidul antiderapant va fi folosit, în această iarnă, doar pe trotuare. În curțile blocurilor și pe drumurile din Capitală va fi folosit în continuare amestecul de nisip și sare. ”Când temeperaturile sunt mai joase mai practic este să presurăm cu nisip cu sare, atunci când temperaturile sunt mai ridicate atunci noi presurăm cu cu sare curată”, a menționat șeful adjunct Exdrupo, Vasile Panico.

Totuşi am vrea să credem că în viitor clorura de calciu va fi utilizată și la deszăpezirea drumurilor naționale, urmând exemplul autorităţilor din România, care vor renunța iarna viitoare la sare și nisip și vor deszăpezi traseele naționale doar cu acest tip de amestec.

sursa: publika.md

Comentarii