lukoil-banenr

 

Citroen C3

bodybuilding

Citroen a realizat o noua generatie. Pentru ca singurul punct slab al clientilor in perioada de criza este cel emotional, C3 se adreseaza simturilor decat unei analize cerebrale acute. Vorbim de o masina care a fost conceputa cu armele barbatilor pentru a place femeilor.

diselok

Noul C3 trebuie să înfrunte criza şi să reuşească să strângă in urmatorii ani peste 2 milioane de unităţi vândute în toată lumea, performanţa atinsă de vechiul model. Segmentul B are în Europa o cotă de piaţă de 38%, iar din acestea mai mult de jumatate sunt acoperite de C3. Dacă trece criza, Citroen are toate şansele să-şi îndeplinească obiectivul pentru noul C3.
Ţinta este femeia aflată în căutarea unei maşini suficient de mică pentru a fi condusă în oraş. De asemenea, suficient de spaţioasă pentru cumpărături şi îndeajuns de chic pentru a atrage privirile celorlalţi.
Oficialii de la Citroen sunt foarte mândri de noul lor model de clasă mică şi chiar au de ce. Asta pentru că C3 arată mai frumos, mai dinamic, mai rafinat şi mai premium ca oricând.

Îmbinările caroseriei sunt impecabile, iar formele arată foarte bine în realitate. Nu exagerez cînd spun că noul C3 este cea mai frumoasă maşină din lume de clasă mică. Designul reprezintă un punct de atac foarte sensibil în ceea ce-l priveşte pe noul Citroen. Silueta clasică de C3 rămîne nechimbată, însă blocurile optice frontale şi posterioare trădează o direcţie feminină.
Marea „inovaţie” Citroen pentru clasa mică este parbrizul Zenith, care va fi disponibil opţional şi, probabil, standard pentru versiunea de top Exclusive. Dar, surprizele nu se termină aici, pentru că interiorul este şi el un uriaş pas înainte pentru C3.
Habitaclul reuşeăşte să ridice la rang de artă îndrăzneala în design. Dacă Fiesta a ramas un model provocator prin formele sale agresive imprimate la interior, iar Polo este echivalentul sobrietăţii masculine, noul C3 este cea mai feminină apariţie din segmentul subcompact.

Începînd de la volan – cu inserţii din aluminiu în partea inferioară tesită – şi terminînd cu detaliile de tipul gurilor de aerisire şi a semicercului decupat deasupra volanului. Şi aici trebuie atribuit maşinii premiul de frumuseţe, pentru că acum are un habitaclu plin cu materiale de bună calitate. Designul este superb, foarte modern şi ergonomic, iar finisajele sunt mai bune ca niciodată în această clasă pentru modelele franceze.
Mai sunt mici imperfecţiuni la bord, dar să nu uităm că vorbim de o masina din clasa B. Poziţia la volan este mult mai plăcută, fiind mai joasă decât la modelul precedent.

Oglinzile exterioare sunt preluate de la C5 – soluţie corectă pentru C3 (vechiul model avea oglinzi retrovizoare enervante).
Lucrul care nu-mi plăcea la modelul precedent era spaţiul pentru picioare la pasagerii din spate. Acest neajuns a fost înlaturat parţial odată cu cresterea dimensiunilor. Noul C3 este mai lung cu nouă centimetri decât fostul model. Chiar şi aşa, la o lungime de 3,94 metri, rămâne cea mai mică maşină din segment. S-a mărit şi portbagajul, volumul lui fiind de 300 de litri, cel mai mare din clasă.
Motorul pe benzină de 1,6 litri aspirat, de 120 CP, este momentan vârful de gamă. Are nevoie de 8,9 secunde pentru a atinge 100 km/h cu start de pe loc şi poate ajunge la 190 km/h viteză maximă. Dar, din păcate, C3 VTi 120 nu este atât de dinamic pe cât arată.

De vină e transmisia automată cu patru rapoarte, etajată prea lung. Cei de la Citroen nu au schimbat nici cutia de viteze. E aceeaşi, care apăruse înca la începutul anilor 2000 pe vechiul Peugeot 307 si 206. Se pare că cei de la Citroen nu au înţeles că nu numai disignul contează atunci cînd cumperi o masina.
Direcţia asistată electric este încă o caracteristică definitorie pentru maşinile „Made in France”, dar de data aceasta, la noul C3 setarea este reuşită.
Nu ai precizia unei direcţii servo-asistate hidraulic. Faţă de vechiul model, însa, noul C3 vine echipat cu o direcţie care îi oferă şoferului un feedback mult mai corect şi este mai apropiată ca sentiment de una asistată hidraulic.
Suspensiile sunt setate pentru confort şi C3 îţi oferă asta cel mai mult la drum. Mă bucur mult că actuala generaţie a devenit mai confortabilă. Imi aduc aminte cît de mult îmi lipsea acest lucru la modelul precedent.

C3 nu este, poate, cel mai dinamic automobil pe care îl vei conduce vreodată, dar e foarte frumos, are un interior cu aspect şi materiale premium, finisări „a la VW” şi este confortabil. Eu spun că bărbaţii nu vor mai fugi de C3, iar femeile şi-l vor dori şi mai mult.

{morfeo 25}

Comentarii

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentPeugeot 5008
Articolul următorAuto Expert 16 noiembrie 2010