lukoil-banenr

Citroen ia exemplul Renault pentru C-Zero: închirierea bateriilor

Despre Citroen C-Zero putem spune că e o maşină electrică destul de scumpă la prima vedere (costă 36.642 euro în România), chiar dacă, ulterior, costurile de exploatare sunt mult mai mici decât ale unei maşini cu motor convenţional pe benzină sau diesel.

bodybuilding

În Franţa, compania franceză a apelat nu demult la un discount destul de serios, coborând preţul de la 35.350 euro la 29.500 euro – graţie bonusului guvernamental de 5.000 euro, cei interesaţi plăteau doar 24.900 euro pentru un Citroen C-Zero. Sumă care, totuşi, e considerată încă neatractivă.

diselok

Aşa încât francezii s-au gândit să ofere o versiune şi mai ieftină, cu un preţ de pornire de numai 21.300 euro! Care, în condiţiile bonusului guvernamentakl de 5.000 euro, coboară la 16.300 euro – ba mai mult, în regiunea Alsacia s-a luat decizia dublării acestui bonus pentru primii 500 de cumpărători, aşa încât aceştia vor da numai 11.300 euro pe un Citroen C-Zero.

Pare incredibil, însă această scădere de 8.200 euro „ascunde” o idee împrumutată de la Renault , de a vinde maşina… fără baterie. Adică bateria este închiriată de cumpărător, conform unui program de leasing, conceput în funcţie de numărul de luni şi de kilometrajul anual: cel mai ieftin abonament costă 80 euro/lună (pentru 10.000 km/an şi mai mult de 48 de luni), iar cel mai scump ajunge la 140 euro/lună (pentru 20.000 km/an şi 24 de luni).

Mai trebuie reţinut că suma de 21.300 euro este valabilă pentru un nou nivel de echipare Attraction, cu mai puţine dotări , cei care doresc un grad mai mare de confort fiind nevoiţi să plătească 2.000 euro suplimentari pentru nivelul de echipare… Confort, evident.

Rămâne de văzut dacă noua strategie se va dovedi de succes – Citroen C-Zero mai are timp să-şi convingă clienţii până la finalul anului, când este anunţată lansarea cu pompă a lui Renault Zoe, care promite un preţ de bază de numai 15.000 euro. În România vom vedea în cursul acestui an dacă importatorul va recurge la acest program pilot, în funcţie de interesul potenţialilor clienţi.

Un lucru e destul de clar: pentru moment, tehnologia maşinilor electrice este destul de scumpă, aşa încât preţul iniţial al maşinilor este un mare impediment psihologic pentru cei interesaţi. În acest context, preluarea de către alţi constructori a ideii celor de la Renault, pare să fie cea mai bună soluţie de moment pentru ca numărul clienţilor să crească.

Comentarii